مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر معتقد است که فقر مهارت فنی، ریشه در خانواده‌ها دارد و خانواده‌ها باید فرزندان خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است که آموزش‌ها را بازار محور بر اساس ظرفیت هر شهرستان، بخش و روستا اجراکنیم، به همین دلیل در ماه‌های آینده تحولی جدی در نظام آموزش فنی حرفه‌ای خواهیم داشت.

او افزود: تجدید نظر در عناوین و محتوای برخی دوره‌ها، بازنگری استاندارد‌های آموزشی شغلی متناسب با طرح الگوی آموزش‌های مهارتی بازارمحور، بازنگری روش‌های تدریس و متناسب ساختن برنامه‌ها با نیاز‌های کاربردی می‌تواند در کیفی‌سازی آموزش‌ها و جلب رضایت کارآموزان موثر باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از همه مسئولین استانی خواست تلاش کنند تا فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی شود زیرا اگر چنین شود می‌توان به حل مشکل بیکاری امیدوار بود.

دراهکی همچنین با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی در بیش از ۱۴۰ روستای استان، عنوان کرد: توجه به آموزش مهارت‌ها در روستا‌ها باعث خواهد شد علاوه بر اینکه روستاییان از نظر اشتغال مستقل شوند از مهاجرت به شهر‌ها برای انجام فعالیت‌های خدماتی، خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه امروز نیمی از بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: فرد بعد از ۱۶ سال تحصیل وقتی وارد بازار کار می‌شود متوجه خلأ عمیق نداشتن مهارت فنی می‌شود و به همین دلیل امروز ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه فقر مهارت فنی ریشه در خانواده‌ها دارد، تاکید کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.