به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه حادثه عصر دوشنبه پانزدهم آذرماه، نتیجه بی احتیاطی و قصور پیمانکار در عدم اجرای دقیق عملیات سونداژ و شناسایی معارضات زیرسطحی پیش از اجرای عملیات حفاری بوده است، گفت: وقوع چنین حوادثی به دلیل تعدد تاسیسات زیرسطحی در محل اجرای پروژههای عمران شهری، امری محتمل بوده و البته ضروری است با اطمینان از اجرای کامل ملاحظات مربوط به ایمنی و شناسایی دقیق محل تاسیسات، از تکرار آن جلوگیری کرد.
وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و مدیریت آن نمونه قابل قبولی از هماهنگی عملیاتی نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی، امداد و نجات، اورژانس و نیروهای خدوم انتظامی بود.
شعبانی اظهار کرد: در راس معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران که کارفرمای پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی به شمار میآید، از لحظات اولیه وقوع حادثه تا زمان رفع کامل خطر و تحویل به واحدهای اجرایی شرکت گاز، به اتفاق مدیران و کارشناسان مربوطه در محل حادثه حضور داشته تا فرآیند اطفای حریق و جابجایی دستگاه حفار ضمن هماهنگی با سایر عوامل حاضر در میدان تسهیل شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران عنوان کرد: مواجهه با معارضات تاسیساتی یکی از تفاوتهای عمده اقدامات عمرانی در محیطهای درون شهری و برون شهری است همچنین استعلام محل دقیق تاسیسات از شرکتهای خدماتی، عمدتاً به دلیل مشکلات موجود در نقشههای «چون ساخت» به نتایج مورد انتظار ختم نمیشود.
وی تصریح کرد: اجرای اقداماتی از قبیل حفاری و خاکبرداری نیازمند گمانه زنی و شناسایی محل دقیق عوارض زیرسطحی است و تاکیدات لازم در این زمینه به تمام کارگاههای عمرانی شهر تهران ابلاغ شده تا حتی الامکان از بروز حوادث مشابه پیشگیری شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی شامل مسیری ۳۷۰۰ متری حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان است و بهره برداری از آن علاوه بر تسهیل دسترسیهای شرقی- غربی در پهنه جنوب غرب پایتخت، امکان حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل و نقلی منطقه ۱۸ را فراهم خواهد کرد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/