سخنگوی شورای شهر مهاباد گفت: در حال حاضر شهرداری مهاباد ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی معوقه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، چیا آذربار سخنگوی شورای شهر مهاباد گفت: در وضعیت فعلی شهرداری و با توجه به بحران مالی موجود (بدهی بالای ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری) و هزینه‌های سایت نگهداری موجود، پروسه هزینەبردار جمع‌آوری، نگهداری و عقیم‌سازی این حیوانات به تنهایی در توان شهرداری این شهر نبوده و کمک سایر ادارات و تمامی شهروندان مهابادی را می‌طلبد.

آذربار افزود: از زمان شروع به‌کار دوره ششم شورای شهر مهاباد، جلسات متعددی تحت عنوان ساماندهی و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری با اولویت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با حضور سایر ادارات و سازمان‌های ذیربط را برگزار کردەایم که متاسفانه تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیدە است.

وی اضافه کرد: تولیدمثل و افزایش سرسام‌آور جمعیت این سگ‌های بلاصاحب به حدی است که توان تصمیم‌گیری و انجام هرگونه اقدام علمی، اصولی و اخلاقی را از ما گرفته است.

سخنگوی شورای شهر مهاباد ادامه داد: برای حل این معضل که تمامی جوانب زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده دست یاری به سوی تمام ادارات دولتی، قضایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، کارشناسان و عموم شهروندان مهابادی دراز می‌کنیم تا با ارائه راهکار و پیشنهاد علمی، شهرداری را برای ریشه‌کن کردن این معضل یاری دهند.

شهرداری مهاباد تاکنون در چندین پرونده حیوان گزیدگی محکوم و مجبور به پرداخت دیه با مبالغ هنگفت شده که وضعیت موجود، خبر از آیندە‌ای تلخ برای سلامت شهروندان با چاشنی هزینە‌های میلیاردی برای شهرداری این شهر می‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.