صادقی فر گفت: آمار واکسیناسیون دانش آموزی در ایلام به ۸۸ درصد رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نشست قرارگاه استانی کرونا ، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۴ نفر بر اثر کرونا در ایلام جان خود را از دست داده اند که از این آمار ۱۰۱ نفر یک یا ۲ دز واکسن را تزریق کرده بودند.

او افزود: بر اساس آمار ۸۰ درصد افراد واکسن زده که به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند یا بیماری زمینه‌ای داشته و یا به دلیل کهولت سن بالای ۸۰ سال عمر داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد: تنها ۹ درصد این افراد هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند که متاسفانه به دلیل برخی بیماری‌های زمینه‌ای فوت شده اند.

صادقی فر بیان کرد: خوشبختانه اکنون در وضعیت پایدار از نظر بیماری کرونا هستیم و چهار شهرستان ایلام آبی است.

شروع دز سوم واکسن در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون تزریق دز سوم واکسن در میان کادر درمان و افراد پرخطر استان آغاز شده است.

صادقی فر اظهار کرد: افراد بالای ۴۰ سال که ۲ دز واکسن آسترازنکا را تزریق کرده اند پس از ۶ ماه و افرادی که هر ۲ دز واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را دریافت کرده‌اند پس از سه ماه می‌توانند دز سوم واکسن کرونا از همان نوع یا سایر انواع واکسن را تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار واکسیناسیون دانش آموزی در ایلام به ۸۸ درصد رسیده و آمار واکسیناسیون عمومی نیز ۸۸ درصد است.

او بیان کرد: اولویت اصلی ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس است که امیدواریم همه با هماهنگی و اطلاع رسانی و رعایت آن به پایداری سلامت جامعه کمک کنیم.

او شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان به دلیل کرونا را ۶۴ نفر اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر درمان و ترخیص شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.