کارشناسان امنیتی حفره‌ای را در آیفون کشف کردند که آن را در برابر هک آسیب‌پذیر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از klyoum؛ کارشناسان امنیتی فاش کردند که یک آسیب‌ پذیری در تلفن‌های آیفون، پیام‌های «iMessage» کاربران را در برابر هکر‌ها و مزاحمان آسیب‌ پذیر می‌کند. براساس گزارش روزنامه بریتانیایی The Sun، انتظار می‌رود یک میلیارد نفر از شکست رمزگذاری سراسری مورد حمله قرار گرفته باشند.

زک دافمن، کارشناس امنیت سایبری فوربس، درباره مضرات استفاده از iMessage هشدار داد و تاکید کرد که دیگر کاربران نباید از این پیام‌رسان برای ارسال پیام‌ها به یکدیگر استفاده کنند.

کشف حفره ای امنیتی در آیفون

وی افزود: "اپل باید فوراً رویکرد iCloud خود را تغییر دهد، ذخیره سازی کلید‌های رمزگذاری را متوقف کند و از پشتیبان گیری سرتاسر داده‌های رمزگذاری شده خودداری کند، مگر اینکه حفاظتی ارائه شود یا به طور خاص به کاربران هشدار داده شود که حریم خصوصی آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته است."

اپل از رمزگذاری سرتاسری برای iMessages استفاده می‌کند تا از رهگیری و خواندن پیام‌ها توسط هکر‌ها جلوگیری کند، با این حال اپل به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از iCloud از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. همین موضوع ممکن است اطلاعات کاربران را در معرض هک شدن قرار دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار