رهبر جریان صدر عراق انفجار تروریستی اخیر در بصره را ناشی از تمایلات سیاسی برخی جریان‌ها دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق برخی جریان‌های سیاسی به تلاش برای کشاندن این کشور به سمت خطر برای دستیابی بر چند کرسی در پارلمان متهم کرد.

مقتدی صدر امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: بازگشت تروریسم داعشی به منطقه مخمور و انفجار‌های سیاسی که در استان بصره روی داد و نیز برخی از عملیات‌های ترور در گوشه و کنار، نشان از وخامت اوضاع سیاسی کشور و توسل آن‌ها به خشونت دارد و تجاوزات به بیمارستان‌ها و دیگر اماکن پیش از انتخابات را به یادمان می‌آرود.

رهبر جریان صدر افزود: اینگونه اقدامات کشور و مردم را به خاطر دستیابی بر چند کرسی، به سمت خطر می‌برد که ایجاب می‌کند تا ما بر محصور بودن سلاح در اختیار دولت و تلاش جدی برای انحلال تمام شبه نظامیان سرکش که به بهانه مقاومت یا هر بهانه دیگر از سلاح سوءاستفاده می‌کنند. تأکید کنیم.

وی ادامه داد: بلکه این وضعیت از گسترش فساد و نفوذ آن در نقطه نقطه کشور حکایت دارد و این باعث می‌شود تا ما بیش از پیش بر ضرورت مبارزه با انواع فساد و مرتکبان آن هرکه باشد، اصرار کنیم.

مقتدی صدر گفت: اگر راه‌حلی برای این مسئله ایجاد نشود، دولت اکثریت ملی با تمام قوا و تحت پوشش قانون این امر را اتخاذ خواهد کرد و هیچکس به هیچ وجه مستثنی نخواهد شد. «والله ولی التوفیق فالله تعالى لا یحب الفساد.»

رهبر جریان صدر از مقامات ذی‌صلاح خواست تا به حقایق این اقدامات تروریستی و ... پی ببرند.

دیروز سه شنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی بیمارستان آموزشی بصره ۴ نفر شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد انفجار بصره ناشی از انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بود و بر اساس آمار اداره بهداشت بصره، بر اثر آتش گرفتن دو خودرو نزدیک موتورسیکلت، ۴ شهروند به شهادت رسیدند و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار