بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مرکز پایش آلودگی هوای تبریز

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از مرکز پایش آلودگی هوای تبریز در جریان اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای این کلانشهر قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت: مرکز پایش آلودگی هوای تبریز به صورت آنلاین وضعیت همه صنایع و مراکزی را که از لحاظ آلایندگی و کنترل هوای تبریز مشکل ایجاد می‌کنند را به صورت روزانه پیگیری می‌کند.

وی افزود: بر اساس کنترل آلودگی هوا در این مرکز، واحد‌هایی که استمرار آلایندگی داشته باشند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و این مرکز باید از لحاظ امکانات، نیروی انسانی و تجهیز آزمایشگاه‌های مورد نیاز تقویت شود و در هر صورت مسئله محیط زیست در کشور و علی الخصوص در تبریز از مسائل اساسی است.

خرم خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های موجود در برخی از روز‌های آذر ماه دچار مشکل بودیم و هوای تبریز به دلیل وارونگی هوا از کیفیت پایینی برخوردار بود و به بعضی از واحد‌هایی که مشکلاتی در این زمینه ایجاد می‌کردند تذکرات لازم داده شد.

استاندار آذربایجانشرقی افزود: در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز باید این را بگوییم که وضعیت نیروگاه تبریز یکی از نگرانی‌های بجای مردم تبریز است.

وی ادامه داد: همه تلاش می‌کنند خوراک این پالایشگاه‌ها اصلاح شود، اما محدودیت‌های جدی در کشور داریم و برای استفاده از گاز در این نیروگاه از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم در استفاده از گاز رعایت‌های لازم را داشته باشند و ما نیز حتماً سعی می‌کنیم استفاده از سوخت گاز در این نیروگاه اجرایی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.