آزادی ۱۰ مددجو در یزد فراهم شد

در بازدید هیئت قضایی از زندان مرکزی یزد با آزادی ۱۰ مددجو و مرخصی پایان حبس ۱۶ زندانی موافقت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : در پی بازدید هیئت قضایی از زندان مرکزی یزد و تشکیل کمیسون عفو و بخشودگی در زندان،  ۱۶۵ مددجوی در بند، مشمول رأفت اسلامی و تأسیسات ارفاقی شدند و با آزادی ۱۰ مددجو و مرخصی پایان حبس ۱۶ زندانی موافقت شد.

او از موافقت با مرخصی ۵۰  مددجو خبر داد و افزود: در این بازدید با رأی باز ۱۶ مددجو و تعلیق مجازات هشت نفر و استفاده از پابند الکترونیک برای پنج مددجو نیز وفق مقررات موافقت شد.

دهشیری ادامه داد: در کمیسیون عفو و بخشودگی نیز ۳۶ از پرونده‌های حائز شرایط مددجویان زندانی طرح و بررسی شد که در این خصوص با درخواست ۳۱ مددجو موافقت شد.

او افزود: از تعداد ۳۶ فقره پرونده، ۲۵ فقره مربوط به پرونده‌های مواد مخدر، ۹ فقره مربوط به جرائم عمومی و ۲ مورد مربوط به پرونده‌های اعدام بوده است که از این تعداد با درخواست عفو ۳۱ نفر از مددجویان موافقت گردید.

دهشیری ابراز کرد: اجرای سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضائیه و تأکیدات رییس دستگاه قضا مبنی بر کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار دادگستری استان یزد به صورت مستمر قرار دارد و به همین منظور در دوره‌های مختلف بسیاری از زندانیان با کمک خیّران و استفاده از تخفیفات قانونی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود باز گشتند.

آزادی و تاسیسات ارفاقی شامل محکومان مخل نظم، امنیت و جرائم خشن نمی‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار