رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: خشکاندن آب‌های راکد و غیرقابل نفوذ کردن مخازن آب در پیشگیری از تکثیر پشه آئدس مؤثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: برای پیشگیری از تکثیر پشه آئدس و ابتلا به بیماری‌های منتقل شده از طریق آن، توجه بیش‌ از پیش به بهسازی محیط و خشکاندن هرگونه آب راکد یا مسقف کردن و غیرقابل نفوذ کردن مخازن آب ضرورت دارد.

او ادامه داد: برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های خطرناک و گاه کشنده تب دنگی، تب زرد، زیکا و چیکونگونیا که از طریق پشه آئدس منتقل می‌شوند، بهسازی محیط از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: باتوجه به صید پشه آئدس در شهرستان بندر لنگه و سپس در شهرستان بندرعباس که هم‌مرز با عسلویه هستند، برای پیشگیری از ابتلای کارکنان صنعت و جامعه بومی لازم است همه شرکت‌های فعال در شهرستان شامل شرکت‌های دولتی، خصولتی، خصوصی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اماکن نظامی، انتظامی، صنوف، تک‌تک اهالی برای از بین بردن زیستگاه‌های این حشره که همانا آب‌های راکد است اقدام کنند و برای تشدید نظارت از سوی کارشناسان این شبکه بهداشت از نظر لجستیک و تامین خودرو و نیروی انسانی در کنار حوزه سلامت باشند تا سلامتی آحاد جامعه تضمین شود.

زارعی گفت: این پشه حتی در آب‌های راکد اندک جمع می‌شود، در هرگونه لاستیک، تکه‌های لاستیک، قایق، تکه‌های قایق، بین سنگ‌ها، آجر‌ها و ... تخم‌ریزی می‌کند و در یک هفته به حشره بالغ تبدیل می‌شود. این حشره در هر بار تغذیه از بیش از یک نفر تغذیه می‌کند و باعث انتقال انواع بیماری‌ها به عده زیادی از مردم می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.