فرماندار ویژه مهاباد گفت: باید جلوی ساخت و ساز‌هایی که ضوابط مهندسی در آن ها رعایت نمی شود، گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد ساخت و ساز‌های غیر مجاز را یکی از مشکلات اصلی شهرسازی در این شهرستان دانست و گفت: معضلات مربوط به زمین‌های قول‌نامه‌ای باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف و پیگیری شود تا از گسترش ساخت و ساز‌های غیراصولی در این حوزه جلوگیری شود.

خدرلو افزود: مشکل ساخت و ساز‌های غیر مجاز تنها مربوط به این شهر نبوده و در بیشتر شهر‌ها جزو مهمترین معضلات شهری بشمار می‌آید.

این مقام مسئول اضافه کرد: کمبود مسکن و زمین و عدم تناسب آن با رشد جمعیت شهرنشین باعث شده تا تقاضا برای مسکن در این شهر بیش از میزان عرضه آن باشد.

خدرلو با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته هیج طرح و پروژه شاخصی توسط شهرداری مهاباد اجرا نشده، بیان کرد: ماهانه هزینه‌های زیادی از محل پرداخت حقوق نیرو‌های مازاد بر شهرداری تحمیل می‌شود که از شهردار جدید انتظار می‌رود از جذب نیرو‌های خارج از چارت سازمانی جلوگیری کند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه تأمین مسکن مناسب و ارزان قیمت باید برای شهروندان فراهم شود، گفت: احداث منزل مسکونی در زمین‌های قولنامه‌ای ممنوع بوده و هم اکنون چندین پرونده قضایی در خصوص مشکلات مربوط به احداث منازل مسکونی در مالکیت افراد دیگر در دستگاه قضا درحال پیگیری است که تصمیمات در مورد آن نیاز به مراجع استانی دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.