بازدید نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از پایانه مرزی یزدان

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از پایانه مرزی یزدان بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صبح امروز کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از مرز یزدان و پایانه مرزی مستقر در این مرز بازدید کرد.

این برنامه به همراه موهبتی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، موسوی سرپرست فرمانداری زیرکوه و هیئتی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه، اقتصادی و دارایی، صمت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی انجام شد.

بازدید از پایانه مرزی یزدان با هدف بررسی شرایط این پایانه صورت گرفت.

بازارچه مرزی یزدان در سال ۱۳۷۲ در شهرستان زیرکوه تأسیس شد و شامل ۸ هکتار مساحت، ۲ انبار صادرات، ۲ انبار واردات، جایگاه سوخت، آزمایشگاه مرجع استاندارد، مهمانسرا، سردخانه مواد غذایی، شبکه داخلی برق و ۴۰ باب غرفه تجاری است.

یزدان در ۱۷۰ کیلومتری شهر قاین قرار دارد و شیندند افغانستان نزدیک‌ترین شهر از کشور همسایه به یزدان است که در ۱۲۰ کیلومتری این بازارچه قرار دارد.

اما بازارچه مرزی یزدان در سال ۱۳۹۳ تعطیل شد و در شهریور ماه امسال پس از ۷ سال تعطیلی مجددا بازگشایی شد و در حال حاضر به صورت خرده فروشی کار صادرات و واردات در آن انجام می‌شود و ملانوری استاندار سابق خراسان جنوبی خبر از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی و آغاز مبادلات مرزی به صورت گسترده در یزدان خبر داده بود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار