سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی ارزش نگرانی ندارد زیرا مقامات دیگر کشور‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بدون توجه به اینکه برخی از کشور‌ها نمایندگان دیپلماتیک خود را به این رویداد می‌فرستند یا خیر، موفقیت‌آمیز، ایمن و باشکوه خواهد بود.

وانگ ونبین اعلام کرد که اثرات موج دار تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی در بین کشورهای غربی ارزش نگرانی ندارد زیرا بسیاری از مقامات دیگر هستند که تایید کرده اند در این مراسم شرکت خواهند کرد.

او همچنین ادعا‌های واشنگتن درباره کار اجباری و نسل کشی در سین کیانگ را به عنوان عملی بدخواهانه توصیف و اعلام کرد که آمریکا قصد دارد  تحت پوشش حقوق بشر  برای پکن قلدری کند.

او افزود: آمریکا، انگلیس و استرالیا از المپیک برای اهداف سیاسی خود استفاده کردند و باید بهای اقدامات اشتباه خود را بپردازند.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و بنابر خبرها لیتوانی تحریم سیاسی خود را علیه چین به دلیل نگرانی از نقض ادعایی حقوق بشر در این کشور اعلام کردند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اما امروز (پنجشنبه) با اعلام اینکه که کشورش به کمپین تحریم المپیک زمستانی چین نمی‌پیوندد، باعث تعجب کشور‌های اروپایی و آمریکا شد.

لودریان اظهار کرد که پاریس با سایر کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد موضعی که باید برای این مسئله اتخاذ شود، هماهنگ خواهد شد.

تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشورها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی  در آن حضور نخواهد داشت.

چین در واکنش به این تحریم ضمن محکوم کردن این اقدام، اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد و آمریکا را به نقض بی طرفی سیاسی ورزش متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار