نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از برگزاری دور جدید مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌ المللی مستقر در وین در حساب کاربری توییتر خود از دور جدید مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای خبر داد.

اولیانوف در توییت خود نوشت: «پس از تعدادی از جلسات مقدماتی صبح امروز، اعضای برجام نشست رسمی کمیسیون مشترک را برگزار کرده و دور هفتم گفت‌وگو‌های وین به طور کامل از سر گرفته شد.»

نماینده روسیه این نشست را «کوتاه و سازنده» خوانده است.

او همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز توانستیم شماری از سوءتفاهم‌هایی که برخی تنش‌ها را ایجاد کرده بودند، برطرف کنیم. همه طرف‌ها بر تعهد خود نسبت به تلاش سازنده برای احیای برجام تأکید کردند.در طول مذاکرات، تأیید شد که تلاش‌ها بر اساس اسنادی که تا ژوئن امسال تدوین شده‌اند ادامه پیدا کنند.

او پیشتر در توییتی جداگانه با اشاره به پیام رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران درباره موضوع برجام و ارتباط با سایر طرف ها از جمله روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس نوشته بود: همانطور که از این پیام می‌توان نتیجه گرفت، ما موفق به ایجاد همکاری حرفه‌ای با سایر همتایان خود در مذاکرات وین درباره برجام از جمله آمریکا شده‌ایم.

پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق برجام در مه ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های یک جانبه از سوی واشنگتن، آینده برجام در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. در همین راستا، کمیسیون مشترک برجام از ماه آوریل برای یافتن راه‌هایی برای احیای توافق هسته‌ای دست به کار شد و شش نشست در این خصوص برگزار کرد. طرف‌ها درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به توافق، گام‌های لازم برای تضمین تبعیت کامل طرف‌ها از مفاد برجام و مسائل مربوط به لغو تحریم‌های ضد ایران بحث کردند. دور هفتم گفت‌وگو‌ها نیز ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در وین آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آمریکا نمیخاد تحریم هارو لغو کنه چون مردم از حکومت راضی میشن
واز طرفی ایرا برنامه اتمیشو دار پیش میبره
افتاده چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
به خدا همش سرکاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فقط وقت تلف کنی
آخرین اخبار