خبرگزاری آناتولی نوشت آمریکا از هند خواسته تا خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه را متوقف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا بار دیگر از هند خواست تا خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه را متوقف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری آناتولی گفت: واشنگتن هنوز بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها یا کاتسا «CAATSA» در رابطه با این معامله تصمیمی نگرفته است. این قانون مجازات‌های اقتصادی را برای نهاد‌هایی که از صنایع دفاعی روسیه تسلیحات خریداری می‌کنند، در نظر می گیرد.

این سخنگو گفت: ما همچنان از همه کشورها از جمله هند می‌خواهیم تا از معاملات جدید عمده خرید سیستم‌های تسلیحاتی از روسیه خودداری کنند.

دهلی نو و مسکو در سال ۲۰۱۸ قراردادی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار برای خرید سامانه اس-۴۰۰  امضا کردند.

واشنگتن مدت‌ها تلاش کرده است تا کشور‌ها را از خرید تجهیزات نظامی از روسیه باز دارد و آن‌ها را با اقدامات تنبیهی تحت عنوان کاتسا تهدید کرده است اما هند علیرغم هشدار‌های واشنگتن با حفظ روابط استراتژیک با روسیه و آمریکا، این توافقنامه را با مسکو به امضا رساند.

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که قرارداد تامین سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ برای هند علیرغم تلاش‌های آمریکا برای تضعیف این توافق انجام خواهد شد.

سرگئی لاوروف به خبرگزاری آنی در دهلی نو گفت: ما شاهد تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای تضعیف این همکاری و وادار کردن هند به اطاعت از واشنگتن بودیم .

چندی پیش هم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در دیدار با «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند اعلام کرد که روسیه و هند پتانسیل بالایی در زمینه انرژی و فناوری‌های بالا دارند. همچنین مسکو قصد دارد به همکاری با دهلی‌نو در زمینه همکاری‌های نظامی از جمله رزمایش‌های مشترک ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار