مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صدور پروانه بهره برداری برای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در خراسان رضوی منوط به گذراندن مراحل قانونی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صدور پروانه بهره برداری برای متقاضیان ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در استان مستلزم اجرای شیوه نامه مربوطه و گذراندن مراحل قانونی است که پیگیری و سعه صدر متقاضیان را می‌طلبد. 

او گفت: سیاست دولت توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی است و گذراندن مراحل قانونی برای دریافت پروانه بهره برداری آن مشابه صدور پروانه بهره برداری برای شهرک‌های صنعتی دولتی است و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی بنا بر شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان صنایع کوچک و مصوبات هیات وزیران منوط به گذراندن مراحلی است که باید پس از تایید مراجع تصمیم گیرنده در هر مرحله آماده دریافت پروانه بهره برداری شود.

بهرامی زاده گفت: در وهله نخست ارایه سند مالکیت به نام متقاضی اعم از شخص حقیقی یا شخص حقوقی مورد تایید امور حقوقی و قرارداد‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ضروری است.


بیشتر بخوانید


او گفت: پس از احراز سند مالکیت و تایید آن توسط امور حقوقی و قرارداد‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استعلام‌های چندگانه برای آن از اداره کل حفاظت محیط زیست، امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی برای بخش‌های مختلف زیست محیطی، کشاورزی و مقررات شهرسازی گرفته می‌شود.

بهرامی زاده گفت: آخرین استعلام برای متقاضی ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی مربوط به تامین زیرساخت‌های برق، آب و گاز است که منوط به امکان پذیر بودن تامین آن‌ها در پهنه مورد نظر از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در خراسان رضوی پاسخ داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: پس از اینکه پاسخ مجموعه استعلام‌ها بر مبنای مکاتبات انجام گرفته این شرکت با دستگاه‌های ذیربط برای متقاضی دریافت می‌شود، به منظور بررسی و تصویب به کارگروه امور زیربنایی استان ارسال خواهد شد.

او گفت: پس از تصویب تقاضای مربوط به شهرک صنعتی غیردولتی در کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی، این موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شده که پس از تصویب آن برای دریافت پروانه بهره برداری به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارسال می‌شود.

بهرامی زاده گفت: هم اینک تعداد زیادی پرونده متقاضی برای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل عدم پیگیری و ارایه پاسخ استعلام‌ها و گذراندن مراحل مزبور، صدور پروانه بهره برداری برای آن‌ها بدون اقدام مانده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تعداد شهرک‌های صنعتی غیردولتی دارای جواز تاسیس در استان را هفت مورد و تعداد شهرک‌های صنعتی غیردولتی دارای پروانه بهره برداری را سه مورد ذکر کرد.

او گفت: پنج مورد از تقاضا‌های مربوط به ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در استان، پیگیر اخذ استعلامات و موافقت دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دریافت مصوبه کارگروه امور زیربنایی هستند و ۶ مورد از تقاضا‌های مربوط به ایجاد این شهرک‌ها نیز مکاتبه و درخواست اولیه را داشته اند و شرایط به آن‌ها اعلام شده، اما پیگیر نشده یا منصرف شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: هر متقاضی ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی که شرایط مندرج در شیوه نامه مربوطه را داشته باشد، نسبت به صدور پروانه بهره برداری برای شهرک مورد تقاضای وی اقدام می‌شود.

بهرامی زاده گفت: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کمیسیون‌های حمایت‌های قضایی، بحث صدور پروانه برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی را بر مبنای شکایت یا مراجعه متقاضیان به شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ارجاع داده اند که شیوه نامه مربوط به آن‌ها اعلام شده و مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.