معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: سهم این استان از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۸۸ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  احمد دالوند،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بازید وزیر راه و راه شهرسازی از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد بیان کرد: زیرساخت‌های این استان وضعیت نامناسبی دارند و یکی از مطالبات کلی این استان بحث راه آهن است.

وی با بیان اینکه طرح راه آهن خرم آباد از سال ۹۲ در استان آغاز و اکنون این طرح متوقف شده است اظهار داشت: راه آهن فعلی که از مرکز کشور به جنوب کشور ارتباط را برقرار می‌کند حدود ۸۰ سال پیش احداث شده و به لحاظ ابنیه فرسوده و دارای ظرفیت ترافیکی بیش از این نیست.

وی اظهار داشت: راه آهن مرکز استان بسیار حائز اهمیت است که دسترسی به غرب کشور دارد و انتظار می‌رود در این سفر در این راستا توجه ویژه‌ای شود.

دالوند عنوان کرد: طرح جهش مسکن ملی گام مهمی در راستای رفع مشکلات مسکن به ویژه در لرستان خواهد بود و این در حالی است که در لرستان به ویژه در مرکز استان زمینی برای تامین این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی خرم آباد بیان کرد: البته در چند شهرستان دیگر استان نیز بحث تامین زمین با مشکل مواجه و در خرم آباد ۷۸ هکتار زمین متعلق به ارتش است و امکان عقد تفاهم نامه با ارتش در خرم آباد و دورود وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: سهم لرستان در طرح جهش مسکن ملی ۸۸ هزار واحد مسکن یعنی سالانه ۲۲ هزار واحد مسکن است.

احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل، علی نبیان مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی و سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.