معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سفر اراک:

هر جا آمریکا با تمام توان جلو آمده از مقاومت شکست خورده است

اکبری دریادواره شهید میرعباسی در اراک گفت: در این ۲۰ سال گذشته هر جا آمریکا با تمام توان جلو آمده از مقاومت شکست خورده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در یادواره شهید میرعباسی در گلزار شهدای اراک گفت: در این ۲۰ سال گذشته هر جا آمریکا با تمام توان جلو آمده شکست خورده است از جمله درافغانستان، در عراق، در لبنان، دریمن که همه ان‌ها نقطه نا امنی برای آمریکاشده است.

اکبری افزود: غرب جمهوری اسلامی ایران را تنها مانع برای سیطره خود می‌داند و با این نگاه که بالاخره روزی باید با ایران اسلامی وارد جنگ شود برنامه ریزی کرده بودند تا مسئله انتقال انرژی از خلیج فارس را حل کنند تا بتوانند مانع در مورد جمهوری اسلامی ایران را حذف کنند.

او اضافه کرد: عربستان و عمارات را مجاب کرده بودند تا با خط لوله جایگزین موجب شوند نفت از تنگه هرمز عبور نکند، اما خداوند موضوع یمن را وارد ماجرا کرد و دشمن را ناکام گذاشت.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: ما در شرایطی انقلاب کردیم و جبهه مقاومت را تشکیل دادیم که مبارزان مسلمان و جوانان مبارز تفکرشان تفکر ملی گرایی بود و اسلام حقیقی نبود، مسلمانان سرشان پایین بود و دنیا روی مسلمانانی که از ۴ میلیون اسرائیلی شکست خوره بودند حساب نمی‌کرد.

او ادامه داد:، اما جبهه مقاومت به برکت نگاه عاشورایی و کربلایی، اسلام واقعی را به دنیا نشان داد، اسلامی که می‌تواند مقابل استکبار بایستد و به برکت همین نگاه حزب الله لبنان ایستاد و اسرائیل را شکست داد و به همین تفکر بود که داعش را شکست داد.

اکبری تصریح کرد: داعشی که با نگاه به تاریخ و برگرفته از یزیدیان ساخته شده بود و سپاهشان مثل سپاه یزید رحم نداشتند به سرعت داشتند جهان اسلام را می‌گرفتند که تفکر عاشورایی مقابل شان ایستاد و نگاه عاشورایی موجب شد تا دیگر عاشورا تکرار نشود.

او گفت: از جمله دلایلی که ما حق ماه هستیم این است که در این قاعده که دنیای مدرن امروز بر خلاف دین تعریف کرده وارد شدیم و در جبهه نابرابر حق و باطل پیروز شدیم.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: شهدای ما افتخار دارند که در شرایطی مثل شرایط کربلا که بشر داشت دین را کنار میگذاشت وارد صحنه شدند و دین را احیا کردند به طوری که هانری کربن فیلسوف آلمانی می‌گوید فقط یک مذهب را سراغ دارم که می‌تواند در برابر تفکر مادی گرای بی خدای امروز بایستد و آن هم مذهب شیعه است.

او افزود: خیلی‌ها از ارزش‌های دین دفاع کردند، اما شرایط تاریخی عاشورا و شرایط تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شرایط خاص و ویژه‌ای بود و آن چیزی که در رفتار شهدا به ویژه قبل از شهادتشان دیدیم واقعا حرکت در مسیر امام حسین و خدا بود.

اکبری اضافه کرد: شهدا شان و جایگاه خودشان را دارند، ما امثال شهید عباسی را داشتیم که دانشگاه قبول شد، اما رفت جبهه و شهید شد، امثال شهید محمدی که معلم بود امریه به او دادند، اما نرفته برگشت جبهه و شهید شد، شب عملیات یکی از بچه‌های اراک گفت فردا شهید و شهید شد و شهدا را فقط شهدا می‌شناسند.

او با بیان اینکه اهل بیت یک مز است و اگر حرم نبود مدافع حرم به این معنا نبود و مقاومت در مقابل آمریکا نبود و دنیا در سیطره استکبار مادی گرا بود تاکید کرد: امروز هرکسی از آزادی بشریت دفاع کند و هر کسی مقابل ظلم بایستد حسینی بوده، همه با حق موافقند و هیچ کسی با حق مخالف نیست و موضع حسینی محبوب و مطلوب همه عالم است،

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اگر واقعه عاشورا نبود امروز از دین خبری نبود و نه تنها اسلام که همه ادیان از بین می‌رفتند و دیگر از خدا خبری نبود و اگر همه ادیان بخواهند یک انسان کامل را تعریف کنند به امام حسین می‌رسند.

او ادامه داد: در طول تاریخ حوادث زیادی رقم خورده و انسان‌ها از حق در برابر ظلم دفاع کردند، اما هیچ کدام شرایط کربلا نمی‌شود، چون شرایط خاصی بود و شهدای کربلا و در این شرایط خاص وارد صحنه شدند که اگر وارد صحنه نمی‌شدند تاریخ طور دیگر رقم میخورد و اگر حادثه کربلا رخ نمی‌داد اثری از دین نمی‌ماند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.