ترکیب فناوری آمریکایی و روسی در نسل جدید جنگنده‌های رادار گریز ترکیه

پایگاه دیفنس نیوز اعلام کرد ترکیه در نسل جدید جنگنده‌های رادار گریز خود از ترکیب فناوری آمریکایی و روسی استفاده می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیفنس نیوز، رئیس صنایع دفاعی ترکیه در خصوص استفاده از فناوری‌های آمریکایی و روسی در ساخت نسل جدید جنگنده‌های رادار گریز ترکیه توضیحاتی ارائه داد.

اسماعیل دمیر اعلام کرد نسل جدید جنگنده‌های ترکیه موسوم به تی اف-ایکس TF-X از فناوری‌های پیشرفته آمریکایی و روسی بهره می‌برد. به گفته این مقام موتور جت دومداره اف-۱۱۰ که در شرکت‌های تابعه جنرال الکتریک آمریکا تولید می‌شود، گزینه اصلی برای موتور این جنگنده است.

در حال حاضر، موتور توربوجت اف-۱۱۸ جنرال الکتریک تحت لیسانس صنایع موتور توساش ترکیه تولید می‌شود.با این حال، کارشناسان صنایع دفاعی می‌گویند بعید است کنگره آمریکا با فروش چنین موتور‌هایی به ترکیه موافقت کند.

جنگنده رادار گریز ترکیه در سال ۲۰۲۹ وارد ناوگان هوایی می‌شود.

این مقام ترکیه‌ای اعلام کرد بخش صنایع دفاعی برای خرید تجهیزات جنگنده اف ایکس روسیه جهت استفاده در این جنگنده وارد مذاکره خواهد شد.

ترکیه پیشتر پهپاد بیرقدار را معرفی کرد. بیرقدار یک پهپاد جنگی با استقامت است که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کند و موشک‌های روی بند دارد که توسط شرکت ترکیه‌ای «بایکار» عمدتاً برای ارتش ترکیه تولید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ال
۱۵:۲۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
موتور این جنگنده..در داخل خاک ترکیه.با همکاری شرکت رولزرویس. انگلیس..داره تولید انبوه میشه..
Japan
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
موتور و تجهیزاتش آمریکاییه. تازه قرار نیست موتورش را آمریکایی ها بدهند و دنبال فروشنده روس می گردند. پس چیش را قراره ترک ها بسازند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
این جنگنده سوئدیه در واقع
آخرین اخبار