امام جمعه کرمان گفت: مکتب شهید سلیمانی که برگرفته از آموزه های اهل بیت است باید در جامعه پیاده شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که درمصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد گفت: همان فداکاری در کنار قبر حضرت زینب تداوم یافت و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ناسیونالیستی نیست و جهانی، انسانی و اسلامی است و در مکتب او فداکاری ترسیم و تبیین می‌شود.

او افزود: همشهری‌ها و جوانان انقلابی و چهره‌های دلسوز نظام اسلامی دست به دست دهم دهید این مکتب را با همه ویژگی‌های آن اجرایی کنیم و راه نجات کشور اجرایی کردن همین مدل عملی است.

امام جمعه کرمان  شهادت آیت الله دستغیب، استاد اخلاق را تسلیت گفت و با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار جهاد این قشر فداکار و سختکوش به ویژه در دو سال اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: پرستاران امتحان خوبی پس دادند و در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا تا شهادت پیش رفتند و پرستاری زینب گونه را تکمیل کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه اولویت  است که همه عقلا و انقلابی‌ها و مسئولان اجرایی و فرهنگی دست به دست هم دهند تا مکتب سردار شهید سلیمانی در شهر و استان کرمان که زادگاه ایشان است، اجرا شود؛ متذکر شد: این مکتب با گام دوم انقلاب که جوان گرایی است باید به وسیله جوان انقلابی تراز بسیجی، جهادی، مومن، مخلص در خط امام نه یک کلمه جلوتر و نه یک کلمه عقب‌تر و در خط رهبری پیاده شود و این جریان باید مدل آن را ارائه کند.

او مکتب حضرت زینب سلام الله علی‌ها را مکتب مبارزه با ظلم و جوری دانست و تصریح کرد: حضرت زینب در کربلا جریانی را در کنار امام زمان خود مدیریت کرد که در صحنه‌های بسیار سخت، بزرگترین و مهمترین امتحان‌ها را پست سر گذاشت و سرافراز بیرون آمد و الگویی برای جامعه اسلامی شد و نشان داد زن در جامعه اسلامی می‌تواند الگو باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: جوانان با عشق به این مکتب توانستند اسم خود را در طومار مدافعان حرم ثبت کنند و در راس این مجاهدان مدافع حرم، سردار شهید سلیمانی به عنوان صاحب مکتب است که غیر معصومی توانست آن را ثبت کند و مکتب شهید سلیمانی مصداق بارزی از مکتب انقلاب اسلامی است و مکتب انقلاب همان مکتبی است که رهبر فرزانه انقلاب مراحل آن را به خوبی تصریح کردند.

او با اشاره به ماموریت بزرگی که انقلاب اسلامی در تشکیل تمدن اسلامی پیش رو دارد تا بتواند مسیر نهضت مصلح جهانی بشر را فراهم کند در ادامه به مکتب شهید سلیمانی پرداخت و با این توضیح که مکتب مجموعه رفتار‌های منسجم در یک حوزه است، گفت: شهید سلیمانی فرزند انقلاب اسلامی و محصول انقلاب است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی شخصیتی است که مکتب انقلاب اسلامی را خوب شناخت و آن را با مجموعه رفتار‌های خود به مکتب عملی تبدیل کرد؛ ادامه داد: شهید سلیمانی در حدی فداکاری کرده است که جان خود را با تمام وجود در طبق اخلاص گذاشت و این مرد شجاع و فداکار در آن همه عرصه‌هایی که نیاز بوده است، فداکاری کرده و مرز و جغرافیا نمی‌شناسند و طولی نمی‌کشد که جهانی می‌شود.

او بیان کرد:او با بیان اینکه دنیا و آخرت دو دشمن جدی هم هستند و نگاه‌های آن‌ها با هم متفاوت است؛ بیان داشت: دنیای حلال در راستای آخرت و زمینه ساز آخرت است و با دنیای حرام، آخرت درگیر است لذا این دو دو راه مختلف هستند و آخرت محورها، همه فکر و ذکرشان آخرت است و اگر به دنیا توجه می‌کنند هم در راستای آخرت است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: کسی که دنیا پرست باشد و به آن عشق بورزد، حتماً نسبت به آخرت بغض و کینه و دشمنی دارد و فساد در قرآن کریم آنقدر بحث مهمی است که مصادیق آن در آیات متعدد بیان شده و یکی از مصادیق فساد جنگ با خدا و پیغمبر است؛ کسانی که در دنیا دست به فساد بزرگ محاربه با خدا و پیغمبر می‌زنند، کسانی هستند که اهل فساد هستند و در مقابل خدا و پیغمبر ایستادن به معنای آن است که افرادی که جان و مال مردم را راهبندی می‌کنند و ترس و وحشت به مردم می‌دهند و چاقوکش و راهزن و غارت کُن هستند و اسلحه خود را علنی می‌کنند که مردم را بترسانند درجه‌ای از محاربه و اعلام جنگ با خدا دارند.

او با افزودن اینکه در اسلام تهدید و ترساندن مردم، اعلان جنگ با خدا و پیغمبر و دنیاپرستی سرچشمه محارب شدن افراد است؛ افزود: دنیا پرستی بدترین و بزرگترین گناه است و دنیاپرستی در روایات در راس همه خطا‌ها و ایرادات و اشکالات است و براساس روایات دنیاپرستی ریشه همه گناهان است و در هر گناهی نقش دارد و راس همه فتنه‌ها است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار