استرالیا بالگرد‌های نظامی آمریکا را جایگزین بالگرد‌های اروپایی می‌کند

گامی دیگر در راستای پیمان آکوس، وزیر دفاع استرالیا از جایگزینی بالگرد‌های چند منظوره و تاکتیکی آمریکا با بالگرد‌های نظامی ساخت اروپا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا امروز (جمعه) گفت استرالیا بالگرد‌های نظامی اروپایی (MRH-۹۰) را با بالگرد‌های چند منظوره آمریکایی (Black Hawk) جایگزین خواهد کرد.

وزیر دفاع استرالیا گفت: «با توجه به بی ثباتی فزاینده در منطقه، همکاری با آمریکا و استفاده از بالگرد‌های این کشور کاملا منطقی به نظر می‌رسد. پرواز آن‌ها بسیار ارزان‌تر از بالگرد‌های اروپایی است.»

به گفته داتون، ۴۱ بالگرد اروپایی قابل اعتماد نبوده و انتظارات را برآورده نکردند. به جای آنها، استرالیا ۴۰ بالگرد «بلک هاوک» را از آمریکا خریداری خواهد کرد.

اوایل امروز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز گفت که بالگرد‌های اروپایی کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و خرید بالگرد‌های آمریکایی با تعهدات پیمان آکوس مطابقت دارد.

تصمیم دولت استرالیا با انتقاد مخالفان روبرو شد. ریچارد مارلز، معاون حزب کارگر گفت که برنامه‌های نظامی این کشور در بحبوحه ی امتناع اخیر مقامات استرالیا از اجرای قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری زیردریایی با فرانسه به نفع زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا، سؤالاتی را ایجاد کرده است.

معاون حزب کارگر استرالیا اضافه کرد: «ما شاهد حذف تعداد زیادی از برنامه‌های دفاعی هستیم. وقتی می‌بینیم که برنامه‌های دفاعی به این شکل تغییر می‌کند، میلیارد‌ها دلار هدر می‌رود.» به باور کارشناسان، جایگزینی بالگرد‌ها ۷ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۵ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

در ماه ژانویه، استرالیا استفاده از ۳۰ بالگرد از ۳۳ بالگرد بلک هاوک آمریکا را که قبلا خریداری شده بود، به دلیل مشکلات فنی ممنوع کرد. استفاده از سه بالگرد فقط به این دلیل ادامه یافت که در خارج از استرالیا فعالیت می‌کردند.

بالگرد‌های بلک هاوک در شرکت سازنده هواپیما‌های سیکورسکی آمریکا طراحی و ساخته شده است. این در حالی است که بالگردهای تایپان اروپایی از سوی کنسرسیوم اروپایی تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
استرالیا و کانادا مستعمره آمریکان
آخرین اخبار