وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با آنتونی بلینکن با تکرار گزافه‌گویی‌ها، ادعا کرد در صورت لغو تحریم‌های ایران، ثبات منطقه تضعیف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه تایمز رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که نباید تحریم‌های ایران برداشته شوند.

بر اساس بیانیه‌ای که رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، لاپید به بلینکن گفت: «حتی اگر بازگشت به مذاکرات وجود داشته باشد، تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند. پولی که ایران به‌دست خواهد آورد به تروریسم و موشک تبدیل خواهد شد و توازن منطقه را در کوتاه‌مدت به هم خواهند ریخت.»

وی ادعا کرد که در صورت لغو تحریم‌ها علیه ایران، ثبات منطقه به زودی تضعیف خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود که لاپید و بلینکن درباره عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی نیز بحث کرده‌اند.

گفت‌وگوی لاپید با وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پس از مذاکرات هسته‌ای در وین و پس از توقف چند روزه انجام می‌شود. در هفته‌های اخیر، مقامات صهیونیست بار‌ها از احیای برجام و لغو تحریم‌های ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام هشتم آذرماه امسال در وین از سر گرفته شد و ۱۲ آذرماه برای مشورت بیشتر دیپلمات‌ها با مقامات کشور خود، برای مدت کوتاهی متوقف شد. این مذاکرات روز گذشته مجدداً ازسرگرفته شده است.

به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین سوءتفاهماتی که در هفته گذشته بین طرف‌های مذاکره‌کننده وجود داشت برطرف شده و کار عملی هیئت‌های مذاکره‌کننده اکنون آغاز شده است.

گفته می‌شود مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس‌های دور ششم مذاکرات پیش خواهد رفت.

مقامات ایرانی بار‌ها با اشاره به خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از سند بین‌المللی برجام، خواستار لغو کامل تحریم‌های پسابرجامی و تعهدات جدی از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
غلط زیادی نکن انگل زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شکر خوردی که اینو میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
ان شاء الله رژیم صهیونیستی از روی زمین برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تحریم از داخل هستیم نه از آمریکا ..آقازاده ها وفامیل بازی ها ومنسب بازی ها جمع کنید تا کشور درست بشود
آخرین اخبار