پیشرفت ۱۰ درصدی خط انتقال آب دریا به لامرد

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی صنایع انرژی بر لامرد هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان لامرد از نزدیک با ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان آشنا شدند.

سیدموسی موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: اختصاص آب از خلیج فارس به صنایع انرژی بر لامرد در مرحله اول ۶۰میلیون مترمکعب است که برداشت روزانه آب صد هزار مترمکعب خواهد بود.

موسوی با اشاره به نیاز آب شرب دو شهرستان لامرد و مهر گفت: ۱۰ درصد آب اختصاص داده شده از دریا برای بخش شرب است که وزارت نیرو تضمین خرید آن را داده است.

او افزود: خط انتقال آب به خلیج فارس به استان فارس در شهرستان لامرد به طول ۶۷ کیلومتر است که ده درصد آن انجام شده است که امیدواریم در سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس سرعت اجرای این طرح افزایش یابد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز دوشهرستان برای افق ۱۴۲۵ در موضوع آب دیده شده است و وزرات نیرو هم تضمین خرید این آب را کرده است.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در ادامه سفر به شهرستان لامرد از محل ساخت نیروگاه ۹۱۳مگاواتی بازدید کردند.

با ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، علاوه بر تامین برق پایدار شرکت آلومینیوم جنوب و با توجه به احداث خطوط انتقال، برق صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد تامین خواهد شد.

ساخت نیروگاه۹۱۳مگاواتی صنایع انرژی بر لامرد هفته آینده با حضور وزیر نیرو آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
چقدر زیاد پیشرفت داشته (10 درصد) خیلی پیشرفتش خوب بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخ
آخرین اخبار