رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در دوران بحران کرونا هزار و ۳۰۰ پرستار استان به کرونا مبتلا شدند و ۹ پرستار و پزشک جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عمیدالدین خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ، الگو گرفتن از صبر و مقاومت حضرت زینب (س) را از راهکار‌های مبارزه با ویروس کرونا و عبور از بحران توصیف کرد و گفت: در بحران ویروس کرونا کسی نیست که بدون آسیب از کرونا باشد و کسب و کارهای بسیاری دچار تعطیلی شد. پرستاران و قشر بهداشت و درمان هم در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند. 

او وظیفه کادر درمان را درمان همه بیماری‌ها خواند و افزود: کار پرستاران و کادر درمان در دو سال اخیر، بازگرداندن نفس‌های به شماره افتاده بود و هر لحظه امکان داشت فردی از جمع یک خانواده از دنیا برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از ابتلای هزار و ۳۰۰ پرستار استان به کرونا خبر داد و تصریح کرد: ۹ شهید در استان یزد در راه سلامت جامعه تقدیم کردیم و پرستاری که ۹ ماه در کما بود هم به درجه جانبازی نائل آمد.

خطیبی، واکسیناسیون را بهترین پاسخ شهروندان به از خودگذشتگی قشر پرستار و بهداشت و درمان عنوان کرد و ادامه داد: اقناع و تشویق دیگران به واکسیناسیون در اولویت است که همانا امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود.

او خواستار مراجعه افراد بالای ۴۰ سال برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا شد و اظهار داشت: در حالی که در ابتدای شیوع کرونا و پیک اول تا سوم، مرگ و میر زیادی را مشاهده کردیم، بالا رفتن آمار واکسیناسیون به پایین آمدن میزان مرگ و میر با وجود سه برابر شدن میزان درگیری انجامید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اگر از نزدیک با پرستاران صحبت کنید متوجه از جان گذشتگی‌ها و دلسوزی و مهربانی آنان خواهید شد، زیرا بسیاری از افراد چند ماه در بیمارستان و حتی بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حتی برخی بیماران از سوی خانواده طرد شده بودند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.