معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از راه اندازی کارگاه‌های حرفه آموزی مشاغل خانگی برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد حسین زاده معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هدف از راه اندازی کارگاه‌ها را ایجاد مشاغل خانگی با کمترین سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت : اخیراً اولین کارگاه حرفه آموزی در شهرستان قصرشیرین با کمک سازمان‌های مردم نهاد آغاز به کار کرده که با استقبال ۸۰ نفر از جوانان این شهرستان مواجه شده است.

او گفت : این کارگاه با آموزش پرورش قارچ در منزل آغاز به کار کرده که پس از ارائه آموزش‌های تئوری جوانان به ۴۰ گروه ۲ نفره تقسیم می‌شوند و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی آموزش‌های عملی را نیز فرا می‌گیرند.

حسین زاده افزود: پس از پایان این اموزش‌ها کارگاه پرورش زعفران در منزل برای جوانان قصرشیرینی برگزار می‌شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به استقبال سازمان فنی و حرفه‌ای برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی افزود: قرار است در مرحله بعد این کارگاه‌ها در شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل ذهاب و دالاهو برگزار شود.

حسین زاده با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان برای ایجاد کسب و کار‌های کوچک خانگی تسهیلات پرداخت می‌کند، گفت: با تفاهم نامه‌ای که با صندوق کار آفرینی امید منعقد شده به متقاضیان مشاغل خانگی تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

او افزود: پیش از این آموزش‌های اشتغال زایی در پادگان‌های استان برگزار شده است که در تلاش هستیم با توسعه این کارگاه‌ها زمینه اشتغال جوانان بیشتری فراهم شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.