مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: امسال یک هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات برای طرح مسکن روستایی به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داود سوری مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلات امسال مسکن روستایی شهرستان ملایر ۱۸۰۰ واحد مسکونی است، بیان کرد: از این میزان تاکنون ۱۶۵۰ فقره ابلاغ شده که هم اکنون در حال معرفی به بانک‌های عامل هستیم.

او به افزایش تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و اظهار داشت:قرار است در قالب طرح جهش تولید مسکن به متقاضیان ساخت واحد‌های مسکونی در روستا‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شود که دراین خصوص تاکنون ابلاغی انجام نشده و این موضوع موجب شده که متقاضیان برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام نکنند و چشم انتظار اعلام وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

مدیربنیاد مسکن ملایر  بیان کرد:در صورت ابلاغ افزایش تسهیلات، سود وام ۲۰۰ میلیون تومانی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود.

سوری ادامه داد: با افزایش سقف وام مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان شاهد تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها خواهیم بود.
 مدیر بنیاد مسکن  ملایر از اجرای طرح هادی در ۵۵ درصد روستا‌های این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر طرح هادی و بهسازی روستایی در ۱۲۱ روستای شهرستان ملایر آغاز شده و در دست اجرا است.

او ادامه داد: تا سال ۹۵ طرح هادی در ۴۵ روستای این شهرستان اجرا شده بود که این تعداد از سال ۹۵ تاکنون به ۱۲۱ روستا رسیده و شاخص بهسازی را در شهرستان ملایر ارتقا داده است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر اضافه کرد: از تعداد ۱۲۱ روستا در ۱۴ روستا عملیات خاکی انجام شده و مابقی فاز اول آسفالت ریزی آن‌ها اتمام و به بهره برداری رسیده است همچنین در ۱۰۹ روستا هم عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری انجام و به بهره برداری رسیده است.

سوری با اشاره به اینکه ۴۹۰ واحد مسکن روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد و ۲۹ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: از این مبلغ حدود ۳۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بهسازی و بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد و مابقی این مبلغ نیز آورده متقاضیان برای تکمیل واحد‌ها بوده است.

این مسئول گفت: امسال از محل اعتبارات ملی در مجموع اعتبار ۹۴ طرح در ملایر مصوب شده که ۳۳ طرح مربوط به بازنگری طرح هادی و حدود ۶۱ طرح مربوط به جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت ریزی است که در این خصوص بعضی از طرح‌ها تعیین پیمانکار شده و بزودی اجرایی خواهد شد و در برخی از آن‌ها اجرای جدولگذاری آغاز شده است.

او افزود:اما در خصوص اعتباراز سوی نمایندگان و استانی تاکنون اعتباری ابلاغ نشده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
یک سال منتظر این وام ۲۰۰تمنی هستیم پس کو همش منتظر بخشنامه اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۰
وقتی میخونیش خیلی جالب قشنگه ولی منی که سرپرست چهار نفر هستم تو روستا خونه ندارم یه خونه کاه گلی داشتم اونم خراب شده خدا به بچه هام رحم کرد زمانی که فروریخت الان یک ساله تو روستا خونه ندارم