مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت: بررسی‌های هفته گذشته نشان می دهد ۶۸ درصد افراد در اماکن عمومی استان ماسک می زنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب ۶۱ واحدصنفی  متخلف در هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد شامل ۱۰ سوپرمارکت و خواروبارفروشی، ۹ نانوایی، سه رستوران و مابقی دیگر اماکن و مراکز صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

او افزود: بررسی‌های انجام شده در یک هفته گذشته نشان می دهد ۶۸ درصد افراد در مکان‌های عمومی استان  از ماسک استفاده می کنند  و ۳۲ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک نمی‌زنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۶۰ درصد، سپس کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۶۱ درصد، جایگاه‌های سوخت ۶۲ و نانوایی‌ها ۶۳ درصد است.

رفعتی عنوان کرد: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان همدان روندی کاهش دارد به گونه‌ای که در نتیجه پنج هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی از واحد‌ها و اماکن عمومی و خدماتی در یک هفته گذشته، میزان رعایت این شیوه نامه‌های بهداشتی ۶۵ درصد ثبت شده است.

او بیان کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۴۰ درصد، آرامستان ۴۸ درصد، استخر‌های شنا و تفریحات آبی ۵۰ درصد و مهدکودک‌ها ۵۲ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پنج هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده که در سه هزار و ۴۸ واحد معادل ۷۷ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۷۰ درصد واحد‌ها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.

رفعتی افزود: ۷۴۱ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد به ترتیب مربوط به سوپرمارکت و خواروبارفروشی با ۲۴۴ واحد و نانوایی با ۹۸ واحد بوده است.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان‌های "بهار، اسدآباد، فامنین، درگزین و رزن" در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار