پکن در جریان برگزاری نشست دموکراسی در آمریکا، واشنگتن را به سوء استفاده از دموکراسی به عنوان ابزار تفرقه پراکنی و سلاح کشتار جمعی در جهان متهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیک تایمز، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به نشست دموکراسی آمریکا انتقاد و واشنگتن را به ایجاد تفرقه با نام دموکراسی متهم کرد. در این بیانیه آمده است: «تفرقه افکنی با نام دموکراسی، عقبگرد در تاریخ است و چیزی جز آشوب و فاجعه برای جهان به ارمغان نخواهد آورد.»

وزرات خارجه چین در این بیانیه به سوء استفاده‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: «آمریکا با اصلاحات موسوم به «اصلاحات دموکراتیک»، سوء استفاده از تحریم‌های یکجانبه و برانگیختن «انقلاب‌های رنگی» که پیامد‌های فاجعه‌بار به همراه داشته است، مدت‌هاست که نظام سیاسی و ارزش‌های خود را بر دیگران تحمیل می‌کند. دموکراسی به سلاح کشتار جمعی تبدیل شده است که از سوی آمریکا برای مداخله در امور کشور‌های دیگر استفاده می‌شود.»

پکن در این بیانیه عنوان کرد: «آمریکا به دنبال خنثی کردن دموکراسی به بهانه دموکراسی، دامن زدن به تفرقه و سرپوش گذاشتن به مشکلات داخلی خود است. این کشور تلاش می‌کند هژمونی خود را بر جهان حفظ کند و نظام بین‌الملل را با هسته مرکزی سازمان ملل تضعیف کند.»


بیشتر بخوانید:


وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد تند به نظام سیاسی آمریکا، از آن به عنوان «وتوکراسی» یاد کرد و ناکارآمدی دموکراسی به سبک آمریکایی را واقعیتی دانست که نمی‌توان آن را کتمان کرد. چین به مسائل داخلی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: «شورش کنگره آمریکا که جهان را شوکه کرد، مرگ جورج فلوید که باعث اعتراضات گسترده شد، سوء مدیریت غم انگیز کووید-۱۹ و خشونت موجود در این کشور، واقعیتی است که نمی‌توان آن را پنهان کرد.»

پکن ضمن دفاع از دموکراسی خود، تصریح کرد: «چین دموکراسی خود را مطابق با شرایط و واقعیت‌های ملی ترویج می‌دهد. دموکراسی چین دموکراسی مردمی است. جوهر و هسته آن این است که مردم اربابان کشور هستند. چین تمام جنبه‌های فرآیند دموکراتیک و تمام بخش‌های جامعه را پوشش می‌دهد. این گسترده ترین، واقعی‌ترین و موثرترین دموکراسی سوسیالیستی است. با ریشه کن شدن فقر مطلق، ۱.۴ میلیارد نفر اکنون در چین به سمت رفاه عمومی حرکت می‌کنند. چین بزرگترین پیشرفت را در آزادی فردی طی هزاران سال انجام داده است.»

شایان ذکر است، نشست دموکراسی با حضور بیش از ۱۰۰ مقام سیاسی جهان، روز جمعه به منظور ارزیابی پیشرفت در حفاظت از انتخابات عادلانه، حمایت از حقوق بشر و مبارزه با فساد به پایان رسید. از چین و روسیه برای حضور در این نشست دعوتی به عمل نیامده بود. در مقابل، آمریکا از تایوان برای شرکست در نشست دموکراسی دعوت کرده بود که این امر باعث عصبانیت چین شد. پکن این اقدام را نقض آشکار سیاست «چین واحد» دانست و تایپه را بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین اصلی خود خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۶:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
ساعت 8 صبح عید پاک سال 1521 بعد از چهار سال کشتار 115/000/000 بومی در قاره شناخته شده ای که کریستف کلمب نام انرا (ا م ر ی ک ا) نهاد ظلم و کشتار و جنایت و بازار برده فروشی با نام نجس دمکراسی امریکایی تاسیس شد و کسی صدای بومیان کشته شده را نشنید. ولی ما ایرانیان دست بردار این امریکای جنایتکار نیستیم و ابرویش را میبریم. چه خوششان بیاید چه بدشان بیاید.
Germany
7891
۰۶:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بوش پسر به بهانه دمکراسی به عراق حمله کرد و اموال و ذخابر طلای عراق را دزدید و صدها هزار کشته هم داد. هنوز هم سربازان ان جنگ به خودکشی و دیگر کسی ادامه میدهند و کسی هم اعتراضی نمیکند. پل بریمر هم خیلی طلا دزدید از عراق. دمکراسی را هم بوش پسر این طور تلفظ کرد موفع حمله به عراق: جوماکریسی. با تشدید بر حرف میم.
آخرین اخبار