رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش داریم تا در دو سال آینده هسته مرکزی خط سه قطار شهری از میدان شهدا به حرم رضوی آماده بهره‌برداری شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش ما این است که طی بازه زمانی یک تا دو سال آینده هسته مرکزی خط سه قطار شهری به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا به حرم رضوی و از مسیر خیابان امام رضا (ع) به پایانه مسافربری را آماده بهره‌برداری کنیم تا مردم از آن استفاده کنند.

او گفت: هزینه تامین زیر ساخت و ناوگان بسیار زیاد بوده، با قیمت امروز هزینه ساخت هر کیلومتر مترو یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که بار سنگینی بر روی دوش مدیریت شهری و دولت برای تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز در کلان شهر‌های کشور است.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اظهار اینکه شورای ششم به دنبال تسهیل در عبور و مرور همشهریان است، گفت: تلاش است با این نگاه دسترسی به نقاط مختلف شهر فراهم آید، از همین رو به دنبال آن هستیم که خدمت رسانی در ۴ خط مترو مشهد را به نتیجه برسانیم.

فرهمندی گفت: خط یک قطار شهری از فرودگاه تا انتهای بولوار وکیل آباد کامل شده و مردم در حال استفاده هستند، هرچند در این خط با کمبود ۶۰ دستگاه واگن مواجهیم، ولی پیگیر تامین واگن و افزایش ظرفیت خط هستیم.

 او گفت: خط دو قطار شهری از انتهای طبرسی تا میدان شهید کاوه کامل شده و زیر بار است؛ یک ایستگاه دیگر تا میدان شهید جوان بایستی توسعه پیدا کند که تکمیل آن جزو برنامه‌های ماست، طی بازه زمانی دو تا سه سال آینده این بخش به بهره برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عملیات حفاری خط سه در حال انجام است، گفت: حفاری ضلع جنوبی این خط به سمت شهرک ابوذر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و دستگاه TBM از این بخش خارج می‌شود و ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه پیدا می‌کند.

او گفت: حفاری خط چهار قطار شهری از یک سال گذشته آغاز شده، گره‌هایی فنی در کار برطرف گردیده و در حال حاضر نیز دستگاه TBM مشغول کار است؛ برنامه ما این است که در این دوره مدیریت شهری حفاری چهار خط قطار شهری را به اتمام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر این بخش از خط سه به بهره‌برداری برسد، شبکه ریلی مرکز شهر کامل می‌شود و دسترسی ورودی‌های شهر مشهد همچون راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری به حرم رضوی برقرار می‌گردد؛ در صورت تحقق این مهم برای نخستین بار اتصال شبکه ریلی به حرم رضوی فراهم می‌شد.

فرهمندی با اعلام اینکه علت عمده برای تاخیر در حفاری خطوط قطار شهری به مسئله بودجه مرتبط می‌شود، گفت: با تلاش‌های شهردار و شورای اسلامی شهر شرایط بهبود پیدا کرده و در تلاشیم سرعت حفاری را افزایش داده و به رکورد‌هایی که پیش‌تر در زمینه حفاری داشتیم، بازگردیم.


انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
متری یک میلیارد و دویست؟؟؟؟با یک میلیارد میشه توهمون مشهد ساختمان سه طبقه مسکونی بتونی ساخت!!!!
سنتی خب بسازید. چهار تا کارگر هم برن سرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا راه اندازی مترو به حرم بار ترافیکی اطراف حرم را کم می کند و در آلودگی هوا در مرکز شهر هم تاثیر دارد
Iran (Islamic Republic of)
میزبان
۱۷:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خیلی از شهرها که مترو ندارن از متروی مشهد خیلی خوششون میاد و دوست دارن استفاده کنن. حالا که مترو برسه به حرم میشه هم زیارت هم سیاحت براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خداروشکر وسیله ایاب و ذهاب دهک های پایین جامعه برای رسیدن به امام مستضعفان فراهم میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۱۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
ان شالله زودتر انجام بشه تا زائرن راحت تر برسن حرم