حماس:

انفجار «البرج الشمالی» در نتیجه اتصال برق بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تبلیغات گمراه‌کننده رسانه‌ای پس از حادثه البرج الشمالی را محکوم و دلیل آن را اتصال برق عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب ۴۸، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با محکوم کردن تبلیغات سوء که علیه این جنبش بعد از حادثه اردوگاه فلسطینی البرج الشمالی در لبنان، راه افتاده است اعلام کرد انفجار البرج الشمالی در نتیجه اتصال برق بوده است.

در بیانیه این جنبش آمده است پس از بررسی شرایط حادثه، استماع سخنان شاهدان عینی و کسانی که در نزدیکی حادثه بودند، علت این رخداد مشخص شد. برای ما روشن است که علت آن اتصال و قطع برق بوده است. این حادثه در یک انبار حاوی مقداری سیلندر‌های اکسیژن و گاز ویژه بیماران کرونایی و مقداری مواد شوینده، ضدعفونی کننده و مواد اولیه برای مبارزه با همه‌گیری کرونا رخ داده که برای توزیع در محل امدادرسانی در نظر گرفته شده بود. آتش به برخی از اموال خسارت وارد کرد، اما خسارات آن محدود بود.

حماس با اشاره به تبلیغاتی که برخی از رسانه‌ها بعد از این حادثه علیه مقاومت فلسطین به راه انداخته و آن را هدف شایعات نادرست قرار داده‌اند اعلام کرد کمپین اطلاع‌رسانی نادرست رسانه‌ای و انتشار اخبار کذب همراه با این رویداد محکوم است و کشته شدن ده‌ها نفر جز اخبار ساختگی چیزی نیست.

مقاومت اسلامی فلسطین در پایان نیز از تمامی مؤسسات بهداشتی، آمبولانس‌ها و دفاع مدنی که برای مقابله با آتش‌سوزی شتافتند، تلاش‌های خوب جامعه لبنانی و امکاناتی که برای مقابله با این رویداد فراهم کردند قدردانی کرد.

عصر دیروز (جمعه) یک مقام دفاع مدنی لبنان اعلام کرد که آتش سوزی در اردوگاه البرج الشمالی در جنوب این کشور اتفاق افتاده و به دنبال آن انفجاری نیز رخ داده است. به دنبال این حادثه خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد بر اثر انفجار مهمات در یکی از مراکز حماس، در اردوگاه «برج الشمالی» چندین تن کشته و زخمی شدند.

با وجود این اخبار یکی از مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درباره این حادثه اعلام کرد آتش‌سوزی در مسجدی در اردوگاه البرج شمالی روی داد و به مکان‌هایی که مهمات وجود داشت سرایت کرد به همین دلیل نیرو‌های این جنبش در تلاش هستند تا آتش را در اردوگاه کنترل و از سرایت آن به خانه‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار