معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان همدان از آغاز سرشماری زمستانه وحوش در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،مهدی صفی خانی, معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان همدان با اشاره به آغاز طرح سرشماری زمستانه وحوش در این استان گفت: این طرح ظرف مدت ۲ هفته در مناطق مختلف حفاظت شده و زیست محیطی استان اجرا می‌شود.

او بیان کرد: این سرشماری در گام نخست از منطقه حفاظت شده «شرا» شهرستان همدان آغاز شده که به ترتیب در دیگر مناطق حفاظت شده استان همدان نیز اجرا می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: در این سرشماری، گونه‌های شاخص پستانداران از جمله قوچ، میش، کل و بز شمارش شده و نتایج حاصله به منظور برنامه ریزی و اجرای اقدامات متناسب با آمار‌های گذشته (سرشماری سنوات قبل) مقایسه می‌شود.

 صفی خانی با بیان اینکه امسال این دومین سرشماری وحوش استان همدان است که سرشماری نخست در بهار و همزمان با فصل زایش حیات وحش انجام شد افزود: نتایج این سرشماری در روند برنامه ریزی، تصمیم گیری و سیاستگذاری مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بسیار موثر است.

او با بیان اینکه «قوچ، میش ارمنی و سنجاب زمینی» گونه‌های خاص جانوری استان همدان هستند، تصریح کرد: با پایان سرشماری در مناطق حفاظت شده استان همدان، سرشماری وحوش در مناطق شکار ممنوع نیز انجام خواهد شد.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است که تاکنون ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۹ گونه ماهی و  چهار گونه دوزیست در آن شناسایی شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.