محمد البلداوی از دولت عراق خواست تا درباره اظهارات قاسم الاعرجی و ژنرال مک کنزی درباره خروج نظامیان آمریکایی، شفاف سازی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، محمد البلداوی، یکی از اعضای ائتلاف الفتح، امروز (شنبه) از دولت عراق خواست تا صحت تناقض اظهارات قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و ژنرال مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در عراق درباره سرنوشت نظامیان آمریکایی در عراق، روشن کند.

البلداوی در بیانیه‌ای به «المعلومه» گفت: «ژنرال مک‌کنزی، بیانیه اعلام شده از سوی قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی را کاملاً رد می‌کند. مک کنزی در بیانیه خود از ادامه حضور ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در داخل خاک عراق خبر داد که این نشان دهنده پایبندی دولت عراق به توافق بین بغداد و واشنگتن مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تا پایان سال جاری میلادی است. ما از دولت می‌خواهیم تا درمورد این موضوع  و تناقض بیانیه الاعرجی و مک کنزی، شفاف سازی کند.»

البلداوی توضیح داد که حضور ارتش آمریکا در عراق هیچ فایده‌ای نداشت، این ارتش مسئول هدف قرار دادن سرداران مقاومت در فرودگاه بغداد است. ارتش آمریکا همچنین پایگاه‌های نیرو‌های امنیتی و بسیج  مردمی عراق را در جریان نبرد‌های آزادسازی مناطق تحت سلطه تروریست‌های داعش، هدف قرار داده و به تروریست‌های تکفیری اطلاعات و مهمات می‌داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنج شنبه گذشته قاسم الاعرجی، از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد.  

 پارلمان عراق دو سال پیش و در پی اقدام آمریکا به ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار