حدود ۳۰۰ هزار راس دام پروری از کشور از هفته آینده به ۴ کشور عمان، قطر، عراق و کویت صادر می‌شود که سهم خوزستان از این مقدار ۵۰ هزار راس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  شاهپور میرعلایی رییس سازمان امور عشایری کشور در نشست شورای عشایر خوزستان در سرسرای استانداری با اشاره به کاهش ظرفیت مراتع طی خشکسالی سخت در سال زراعی گذشته گفت: حدود ۸.۲ میلیون تن علوفه در حالت عادی از مراتع کشور برداشت می‌شد که به دلیل خشکسالی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن از این ظرفیت کم شد.

او افزود: «دامدار کارت» در بین عشایر در حال توزیع است تا آن‌ها برای خرید علوفه از شبکه تعاونی که منابع آن را بانک کشاورزی تامین می‌کند علوفه مورد نیاز دام خود را تامین کنند.

میر علایی با بیان اینکه برای تعدیل و مدیریت خشکسالی در جامعه عشایری چند تصمیم اساسی گرفته شده است، اظهار کرد: از جمله این اقدامات  می‌توان به دادن علوفه مدت دار به عشایر اشاره کرد تا بتوانند دام خود را پرورش دهند و پس از پروار کردن، آن‌ها را بفروشند و بدهی خود را پرداخت کنند.

 رییس سازمان امور عشایری کشور  با بیان اینکه برای خرید حمایتی دام عشایر میانگین قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال تخمین زده شده است، تصریح کرد:  به ازای هر کیلوگرم دامی که خریداری می‌شود از شرکت پشتیبانی امور دام، ۳ کیلوگرم نهاده دریافت کرده تا دام خود را پروار کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ هزار راس دام پرواری از کشور از هفته آینده به ۴ کشور عمان، قطر، عراق و کویت صادر می‌شود که سهم خوزستان از این مقدار ۵۰ هزار راس است، بیان داشت: این دام‌ها به قیمت هر کیلوگرم ۶۲۰ هزار ریال از عشایر خریداری می‌شوند و اگر پس از صادرات ارزی وارد کشور شود به صورت نهاده و یا نقدی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.