امتحانات دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی گفت:امتحانات پایان ترم جاری این دانشگاه با فروکش کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،نریمان یوزباشی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی گفت:دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی به عنوان پیشرو در آموزش‌های حضوری در دوره کرونا از چندی پیش کلاس‌های خود را به صورت حضوری برگزار می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه بومی هستند و نیازی به خوابگاه و سرویس دانشجویی ندارند بر این اساس امکان برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت‌ ضوابط بهداشتی و بستر موجود در دانشگاه وجود دارد البته کلاس‌های عملی و زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری و کلاس‌های بیش از ۱۵ نفر در اختیار مدیر مرکز آموزشی است.

او با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز علمی و کاربردی فعال در آذربایجان شرقی با ۹۴۱ مدرس و متخصص در این استان فعالیت دارند، افزود: ۱۴ مرکز در تبریز و سه مرکز در شهرستان‌های جلفا، شبستر و تیکمه داش به دانشجویان خدمات علمی آموزشی و مهارتی ارائه می‌دهند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه پذیرش دانشجویان مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ تا ۲۲ آذر پذیرش در رشته‌های کارشناسی و ۱۸ تا ۲۴ آذر پذیرش در رشته‌های کاردانی انجام می‌شود که علاقه‌مندان برای تحصیل در این دانشگاه می‌توانند به سایت دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

یوزباشی ظرفیت کاردانی این این دانشگاه را هشت و ۵۸۷ دانشجو در مقطع کارشناسی و پنج هزار و ۶۴۷ دانشجو اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در ۱۴۱ رشته محل، کاردانی و ۱۰۱ رشته محل، در مقطع کارشناسی جذب و مشغول تحصیل خواهند شد.

او همچنین با اشاره به فراخوان جدید جذب مدرس در سال ۱۴۰۰ گفت: در مجموع ۶۶۷ داوطلب تدریس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی ثبت نام کردند که در ۴۱ رشته مصاحبه تخصصی آن‌ها انجام شد و ۱۰۹ نفر بر اساس ظرفیت انتخاب که پس از مصاحبه در حال جذب هستند.

او همچنین با اشاره به اینکه آمایش آموزش‌های مهارتی در استان انجام شده است، اظهار کرد: برای آماده‌سازی این آمایش از هفت سند بالادستی و نقشه جامع علمی کشور استفاده کردیم و در برخی از حوزه‌ها به این نتیجه رسیدیم که خلأ‌هایی وجود دارد به طور مثال در حوزه تربیت بدنی تخصصی در استان خلاء وجود دارد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی  یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی بر اساس فعالیت در ۲ شاخص آموزش‌های کوتاه مدت و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه و برنامه‌ریزی آموزشی این دانشگاه پیش می‌رود.

یوزباشی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی انجام شده و اکنون این دانشگاه دارای کلینیک‌مشاوره و توسعه فناوری می‌باشد که تاکنون یک هزار و ۱۵۰ نفر ساعت خدمات ارائه داده و ۲۷۱ ساعت کارگاه به صورت وبینار در یک سال گذشته برگزار کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: امتحانات ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.