مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : هنوز سامانه «بازرگام» که از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع اینترنتی کالا‌ها معرفی شده در کرمانشاه آغاز به کار نکرده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز سامانه «بازرگام» که از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع اینترنتی کالا‌ها معرفی شده در کرمانشاه آغاز به کار نکرده، گفت : این سامانه هم اکنون فقط در حدود هشت استان کشور استارت خورده و کرمانشاه جزو آن‌ها نیست.

او گفت : این اختیار به سایر استان‌ها داده شده تا فعلا از ظرفیت سامانه‌های بومی برای توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی استفاده کنند.

مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه در کرمانشاه دو سامانه اُکالا (فروشگاه اینترنتی افق کوروش) و سامانه فروشگاه پیام این ظرفیت را دارند، افزود: مزیت اُکالا نسبت به فروشگاه پیام این است که در همه ۱۴ شهرستان شعب فروشگاه‌های کوروش را داریم، اما فروشگاه پیام تنها یک شعبه آن هم در شهر کرمانشاه دارد.

صفایی افزود: موضوع دیگر این است که هیچ بخش دیگری به اندازه فروشگاه‌های کوروش لجستیک، زیرساخت و نیروی انسانی کافی را در اختیار ندارد.

او تنها نقطه ضعف استفاده از سامانه فروشگاه‌های کوروش را عدم پوشش روستا‌ها اعلام کرد و ادامه داد: البته طرح توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی هم در مرحله اول برای کلانشهر‌ها و شهرستان‌ها دیده شده و در فاز بعدی قرار است روستا‌ها را پوشش دهد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه درخواست برای راه‌اندازی بازرگام با وجود پیگیری‌های و مکاتبات هنوز در کرمانشاه به نتیجه نرسیده، گفت: برای اینکه مردم از مزایای این طرح محروم نشوند، فعلا از ظرفیت سامانه فروشگاه‌های افق کوروش استفاده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمدی
۱۶:۲۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ممنون