استاندار فارس بر ضرورت الگو شدن ستاد نماز جمعه شیراز تاکید کرد و گفت: در زمینه اقدامات، ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز باید مورد توجه کشور قرار گیرد و بدین‌منظور ضروری است فعالیت‌های این ستاد مدون شده تا به الگو بدل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه در جلسه هم‌اندیشی با اعضای ستاد اقامه نماز جمعه در استان فارس با بیان اینکه طی دو سال گذشته اتفاقات مبارکی در زمینه برگزاری نماز جمعه رخ داده است، خواستار گسترش اقدامات مهم در حوزه برگزاری نماز جمعه به سراسر فارس شد و گفت: از ۱۲۶ شهر استان، تنها ۷۵ شهر امام جمعه دارد.

او ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: تلاش پرستاران به ویژه طی دو سال گذشته برای تامین سلامت مردم ستودنی است و یادگاری ماندگار خواهد بود که تاریخ کشور فراموش نخواهد کرد.

ایمانیه با اشاره به مشکلات متعدد پرستاران، افزود: تعداد بسیاری از این عزیزان در مواجهه با همه‌گیری کووید ۱۹ به شهادت رسیده یا مبتلا به کرونا شدند و مدت‌های طولانی در بستر بیماری بودند، تنها به این دلیل که سلامت شهروندان را حفظ کنند.

استاندار فارس تلاش‌های این ستاد و تحولات روی‌داده را ستود و گفت: نقش نماز جمعه و مساجد در صدر اسلام در زمان رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) در گرفتن تصمیمات حکومتی بسیار شایان توجه است و باید همچنان الگو باشد.

او افزود: برگشت به نظام مورد تایید صدر اسلام اقدامی بسیار ضروری بوده است، اما متاسفانه در ۴۳ سال گذشته نقش مساجد و نماز جمعه کمرنگ‌تر شد به‌گونه‌ای که تاثیر آن درمقایسه‌با نقش بنیادین نماز جمعه سال‌های آغازین انقلاب و دوران دفاع مقدس کاهش یافته است.

ایمانیه با اشاره به اینکه شیراز پیشتاز بسیاری از حرکت‌های مثبت در کشور است، گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) در این زمینه نیز می‌تواند برجسته باشد.

او با بیان اینکه طرح ابداعی مجمع خیرین نماز جمعه بسیار شایان توجه است، عنوان کرد: این اقدام در شیراز بی‌بدیل است و می‌توان در این زمینه از ظرفیت بسیار بالای موقوفات فارس با عنوان رتبه اول کشور بهره گرفت.

ایمانیه ارزش موقوفات فارس را هزاران میلیارد تومان برشمرد و بیان داشت: اخیرا موقوفات مرحوم زالی در شهر صدرا وقف دوم شده است که در موضوع عمران مساجد است که تنها مربوط به مساله سخت‌افزاری نیست، بلکه به مسائل نرم‌افزاری نیز مربوط است.

او در همین زمینه اعلام کرد: در بودجه ۱۴۰۱ برای توسعه زیرساختی و سخت‌افزاری نماز جمعه بودجه‌ای اختصاص خواهد یافت و گسترش پارکینگ جنوبی مصلی در دستور کار است و خواستار ردیف اعتباری برای آن بوده‌ایم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه از ۳۰ هزار میلیارد تومان موقوفات مرحوم زالی می‌توان موضوع ایتام را به‌کلی حل کرد و افزود: وقف دوم این مجموعه نیز که مربوط به مساجد است می‌تواند از هر لحاظ مساجد را تامین کند.

ایمانیه به موضوع سفیران نماز جمعه اشاره داشت و گفت: این سفیران با پیگیری مساله ستاد برگزاری نماز جمعه می‌توانند مشکلات را در سطوح مختلف حل کنند و این طرح ظرفیت آن را دارد که به‌صورت استانی نیز عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: سال‌ها بر ضرورت توجه به نامه تاریخی امیرالمومنین به مالک اشتر تاکید شده و زمان آن رسیده که اجرا شود.

ایمانیه عنوان کرد: بعضا خود را گرفتار رفع مشکلات تک‌تک انسان‌ها می‌کنیم که وظیفه ماست؛ چنانچه امیرالمومنین می‌فرماید که رسیدگی به امور مهم و کلان تو را از رسیدگی به امور خرد مردم باز ندارد، اما مهم است که در تمامی تلاش‌هایتان حل مشکلات را به‌صورت ریشه‌ای صورت دهید.

او اظهار کرد: در همین راستا، چنانچه مدیری از اصلاح مشکل بازماند یا به آن بی‌توجهی کرد آن را به رسانه‌ها بسپارید و به مطالبه‌ای جدی بدل کنید تا مسئولان مجبور شوند که راهکاری برای آن بیابند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت ارتباط اعضای ستاد اقامه نماز جمعه با سازمان‌ها، خواستار ارائه درخواست به استانداری برای رسیدگی به مسائل و ارتباط بهتر با آنان شد.

ایمانیه بیان داشت: در این زمینه مهم است که نوع همکاری و توقعات سازمان‌ها با ستاد اقامه نماز جمعه روشن و شفاف باشد تا در این حوزه همکاری‌های شایسته صورت گیرد و چنانچه به نیرو نیاز است از نیرو‌های مازاد سازمان‌ها بهره‌گیری شود.

استاندار فارس بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها برای اقامه نماز جمعه هم از محل موقوفات و هم از محل بودجه ۱۴۰۱ دستکم برای شیراز عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار