رئیس پلیس راه شمال سسیستان و بلوچستان تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع بسیاری از از تصادفات جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی استان دانست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  سرهنگ مهدی خمر رئیس پلیس راه شمال سسیستان و بلوچستان گفت: کنترل سرعت خودرو توسط رانندگان نقش اساسی در بهبود ایمنی ترافیک و تصادفات جاده‌ای به همراه دارد از اینرو بر توجه رانندگان به قوانین و مقررات و رعایت سرعت مطمئنه تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه عدم توانایی در کنترل سرعت وسیله نقلیه ناشی از سرعت زیاد از ابتدای سال تاکنون به میزان ۳۴ درصد در وقوع تصادفات فوتی نقش داشته است، گفت:  کنترل سرعت خودرو خطر وقوع تصادف کاهش یافته و از شدت تصادفات نیز کاسته می‌شود.

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: رانندگی با سرعت غیرمجاز در جاده‌ها استقبال از حوادث و سوانح ترافیکی است چراکه هرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر شود چشم راننده در حد معمول موانع و خطرات پیش رو را به موقع دریافت نمی‌کند و راننده در مواقع روبرو شدن با حوادث توان واکنش به موقع را نخواهد داشت.

سرهنگ"خمر"با اشاره به اینکه تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی، خواب آلودگی، عجله و شتاب از عمده دلایل وقوع حوادث رانندگی است، عنوان داشت: رانندگان نباید از سرعت در رانندگی برای جبران وقت و انجام کار‌های عقب افتاده خود استفاده کنند.
رئیس پلیس راه شمال استان در پایان یکی دیگر از راهکار‌های کاهش تصادفات جاده‌ای را افزایش ایمنی جاده‌ها دانست و گفت: هر چند که پلیس به صورت شبانه روزی در زمینه کنترل تردد‌ها فعالیت می‌کند، اما دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی نیز باید به صورت منسجم تری برای کاهش تصادفات اقدام کنند. 

انتهای پیام/گ

 

سرعت غیر مجاز علت تامه بسیاری از تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان


۲۲:۵۴

دستگیری ۲ سارق و یک مالخر با ۳ میلیارد ریال امول سرقتی در زاهدان


۲۲:۵۵

- با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان ۲ سارق و یک مالخرحرفه‌ای با بیش از ۳ میلیارد ریال اموال مسروقه دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود سعادتی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از سرقت، مأموران انتظامی شهرستان هنگام گشت زنی‌های هدفمند در یکی از محلات زاهدان به ۲ جوان که در حال سرقت یک درب آلومینیومی از داخل ساختمانی در حال ساخت بودند مشکوک و آن‌ها را دستگیر کردند.
وی افزود: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود و سرقت اموال اماکن خصوصی و کارگاه‌های ساختمانی و فروش اموال مسروقه، به متصدی یک ضایعات فروشی در حومه شهرستان زاهدان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: مأموران بلافاصله با هماهنگی قضایی به محل ضایعات فروشی مذکور مراجعه و ضمن دستگیری متصدی آن در بازرسی از آن محل بیش از ۳ میلیارد ریال اقلام سرقتی، شامل تعداد زیادی لوله و اتصالات آب، درب و پنجره‌های آلومینیومی و آهنی، تابلو‌های مربوط به اداره راه و ترابری، دریچه‌های فاضلاب، کابل‌های برق و مخابراتی و ... را کشف کردند.
سرهنگ سعادتی خاطر نشان کرد: تحقیقات تکمیلی پلیس از سارقان برای کشف سرقت‌های احتمالی و شناسایی ماالباختگان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در ادامه گفت: ضایعات فروش‌هایی که اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کنند در حقیقت زمینه ساز فعالیت سارقان وافزایش سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در جامعه هستند وهمین امر باعث ایجاد ناامنی در بین مردم می‌شود بنابراین پلیس با این اقدام غیرقانونی آن‌ها باجدیت برخورد می‌کند.
وی در پایان از شهروندان به خصوص مالکان ساختمان‌های در حال ساخت خواست: از رها کردن اموال خود داخل کارگاه‌های ساختمانی فاقد نگهبان خودداری و حتی المقدر با استخدام نگهبان مطمئن در طول مدت ساخت و ساز از وقوع هر گونه سرقت اموال خود جلوگیری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار