بابلسر و فریدونکنار مستعد وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

شهرستان بابلسر و فریدونکنار مناطقی با ریسک بالا برای احتمال وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد حسن گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بابلسر، گفت:تراکم بالای آب بندان‌ها و وجود تالاب‌های آبگیر بعنوان زیستگاه پرندگان مهاجر در کنار پرورش غیرمجاز انواع ماکیان در شالیزار‌ها بدون رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی، دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار را به مناطقی با ریسک بالا برای احتمال وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تبدیل کرده است.

او گفت:برای حفظ صنعت طیور، تداوم اشتغال پایدار در این زمینه و برای تامین سلامت و بهداشت عمومی باید تدابیر امنیتی لازم را برای جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری اتخاذ کنیم.

گلپایگانی با اشاره به اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان و فعالیت‌های پیشگیرانه دامپزشکی برای جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری مشترک ویروسی، خواستار همکاری تمامی ادارات عضو ستاد درخصوص مقابله با این بیماری شد.

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر نیز درخصوص اهمیت پیشگیری و لزوم افزایش همکاری‌های بین‌بخشی برای آمادگی در برابر هرگونه بروز احتمالی آن تاکید کرد.

آقاجانی رییس دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، اعلام تلفات مشکوک و نامتعارف طیور بومی و پرندگان مهاجر به دامپزشکی، همکاری دهیاران و محیط بانان محیط زیست و برخورد قاطع با پرورش دهندگان غیرمجاز اردک در شالیزار‌ها و فروشندگان طیور دوره گرد را خواستار شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.