مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی قزوین گفت: ۶ هکتار گلخانه در شهرک گلخانه‌ای خصوصی در شهرستان بویین زهرا آماده بهره برداری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدرضا حسینی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی قزوین گفت:شهرک گلخانه‌ای خصوصی بویین زهرا دارای حدود ۱۷ هکتار مساحت است که پیش از این حدود ۴.۵ هکتار از آن مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

حسینی افزود: حالا ۶ هکتار دیگر آن آماده بهره برداری است که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این میزان گلخانه برای حدود ۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شود.

وی یادآور شد: استان قزوین دارای چهار شهرک گلخانه‌ای خصوصی در شهرستان‌های آبیک، بویین زهرا و البرز و یک شهرک گلخانه‌ای دولتی در شهرستان تاکستان است.

حسینی اظهار داشت: افراد دارای زمین و آب و تمکن مالی و دارای رشته تحصیلی و سابقه مرتبط کار با گلخانه می‌توانند برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای تقاضای سرمایه گذاری کنند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی قزوین اظهار داشت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از جمله اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود و توجه به این موضوع منجر به ارتقای تولید محصولات صادرات محور و کاهش مصرف آب می‌شود.

با بهره برداری از فاز‌های عملیاتی شهرک‌های گلخانه‌ای موجود در قزوین حدود ۱۱۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های این استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار