رضا مدرس گفت: زمین‌های مورد نیاز برای الحاق به شهر فین از سوی منابع طبیعی استان هرمزگان به راه و شهرسازی تحویل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: منابع طبیعی استان ۶۰۰ قطعه زمین‌ به راه و شهرسازی برای الحاق به شهر فین برای ساخت شهر نو تحویل داد.

مدرس بااشاره به این که این زمین ها  در کنار فین واقع شده است، افزود: نقشه تفکیکی این زمین‌ها که توسط مشاور شهرسازی و با رویکرد حفظ کاربری باغ شهر فین و با رعایت سرانه‌های مورد نیاز و همچنین شرایط اقلیمی طراحی شده بود نیز به تصویب رسید.

او گفت: عملیات بتن ریزی فنداسیون و پی ریزی منازل زلزله زده تا کنون برای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۵ درصد از منازل تخریبی آواربرداری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود:تا کنون برای ساخت ۴۱۵ واحد مسکونی عملیات پی ریزی و برای ۱۲۴ واحد عملیات فنداسیون اجرا شده و اسکلت ۵۰ واحد نیز زده شده است.

در زلزله اخیر حدود شش هزار و ۵۰۰ تخته چادر بین زلزله زدگان توزیع شد که برآورد‌ها حاکی از این است که تقریبا حدود هزار چادر دارای وسایل گرمایشی هستند و سایرین از وجود وسایل گرمایشی بی بهره هستند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد با تهیه حدود ۴ هزار والور بتوان مشکل مردم را در این مناطق حل کرد که نیازمند توجه ویژه مسئولان گروه‌های جهادی، مردم نیک‌اندیش و نیکوکار است تا پیش از سرمای زمستان مردم مناطق زلزله‌زده هرمزگان از نعمت وسایل گرمایشی بهره‌مند شوند.

در پی وقوع زلزله‌های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین در روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه در هرمزگان، روستا‌های بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب را دیده اند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.