محمدرضا غلامزاده گفت: ۳ هزارو ۲۵۰ نفر از جامعه روستایی و عشایری استان تا آبانماه امسال زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: ۳ هزارو ۲۵۰ نفرچتر بیمه اجتماعی روستاییان خراسان شمالی گسترده ترشد از جامعه روستایی و عشایری استان تا آبانماه امسال زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر شده است.


بیشتر بخوانید 


محمدرضا غلامزاده گفت : همچنین در این مدت ۲۷ هزارنفر هم بیمه خود را تمدید کردند.

او گفت: براساس جمعیت روستائیان همه افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله استان ۱۸۰ هزار نفرند که شرایط عضویت در این صندوق را دارند.
به گفته غلامزاده ۵۰ درصد از بانوان استان که شرایط عضویت دارند فاقد پوشش هستند.
ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر شرایط عضویت در این صندوق را دارند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه این صندوق هیچ محدودیتی برای جنسیت‌ها قائل نیست، گفت : زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می‌توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.

او گفت: همچنین بسیجیان فعالی که در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر در صورت داشتن کارت فعال بسیجی نیز می‌توانند از مزایای این صندوق استفاده کنند.

غلام زاده هدف از این طرح را افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در روستاها، جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر دانست و گفت: بیمه شدگان روستایی و عشایری تنها چهار ماه حق بیمه می‌پردازند و مابقی حق بیمه آنان برای ۸ ماه دیگر (۷۰ درصد حق بیمه) توسط دولت پرداخت می‌شود.

بیش از دو هزار نفراز افراد زیر پوشش صندوق مستمری بازماندگی و فوت دریافت می‌کنند.

تاکنون ۶۶ هزار نفر از جمعیت مشمول زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.