در میز اقتصاد مطرح شد؛

درآمد حاصل از فروش نفت را در بودجه ۱۴۰۱ بدبینانه در نظر گرفته ایم

دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت با یک رفتار عقلانی افزایش حقوق‌ها را تا ۱۰ درصد محدود کرده تا جلوی آثار تورمی را بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوری دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱، واقعی کردن درآمدهاست، زیرا بودجه را نمی‌توان با اتکا به درآمد‌های غیر واقعی نوشت. دارایی‌ها و اموال دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود. بررسی‌ها و بیش بینی‌های انجام گرفته حاکی از آن است که تا پایان سال ۵ هزار میلیارد تومان دولت درآمد خواهد داشت.

او ادامه داد: بنابراین ما واقع بینانه این درآمد را به ۲۶ هزار میلیارد تومان تغییر دادیم تا بر اساس سازکاری که پیش بینی شده این درآمد سال آینده تحقق پیدا کند و با کسری بودجه مواجه نشویم.

نوری بیان کرد: طبق بودجه ۱۴۰۱ هر استانی باید اموال و دارایی‌های آزاد و بلا استفاده خود را بفروشد و برای همان استان استفاده کند. اگر استان‌ها مطمئن باشند با فروش اموال درآمد به خودشان می‌رسد، این انگیزه باعث می‌شود این اتفاق بیفتد.

او توضیح داد: پیش بینی ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز بود، اما در راستای واقعی کردن درآمد‌های دولت، این درآمد به نصف آن مقدار تقلیل یافت. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت در بازار جهانی بالای ۷۰ دلار است.

دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به فروش روزی یک میلیون بشکه نفت برسیم و این ۱.۲ میلیون بشکه نفت مقدار مناسبی بوده و می‌تواند تحقق پیدا کند.

او درباره افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: در اقتصاد ما اصطلاحی به نام قیمت و دستمزد داریم که متاسفانه هر ساله باعث شده یک انتظارات تورمی ایجاد شود و اثر ارزش حقوق از کارمندان خنثی کند. دولت با یک رفتار عقلانی افزایش حقوق‌ها را تا ۱۰ درصد محدود کرده تا جلوی آثار تورمی که افزایش بی رویه در کشور ایجاد می‌کرد، بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار