فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۵ عضو باند کلاهبرداری تلفنی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: پس از اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که شخصی پس از تماس با وی عنوان کرده در قرعه کشی یکی از اپراتور‌های تلفن همراه برنده سفر به عتبات عالیات شده و به این بهانه وی را پای دستگاه عابربانک کشانده و با اخذ حساب کاربری اقدام به فعالسازی اینترنت بانک و سپس خالی کردن حساب وی کرده است.

سردار جاویدان بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با دریافت این گزارش و انجام تحقیقات گسترده موفق شدند عامل کلاهبرداری را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به انجام کلاهبرداری از فرد شاکی اعتراف کرد، افزود: این شخص در ادامه اعترافات خود عنوان کرد با چهار نفر دیگر همدست و با کمک هم اقدام به کلاهبرداری از دیگران می‌کنند.

او ادامه داد: ماموران پلیس فتا در ادامه با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه‌های دیگر اعضای باند شده و در عملیات‌هایی جداگانه آن‌ها را نیز دستگیر کردند.

سردار جاویدان گفت: اعضای باند در اعترافات خود عنوان کردند  تاکنون از ۳۳ نفر به بهانه برنده شدن سفر‌های زیارتی بیش از ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به معرفی افراد کلاهبردار به مراجع قضائی، از شهروندان خواست به پیامک‌ها و تماس‌هایی با عنوان برنده شدن جایزه اعتنایی نکرده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات مهم حساب بانکی و سایر اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.