مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۹۲۹ فقره پرونده جهت رسیدگی به شعب ارجاع شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، حیدر میرزایی  مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال  تاکنون ۲ هزار و ۹۲۹ فقره پرونده جهت رسیدگی با موضوعات تخلفات گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم رعایت مقررات بهداشتی و قاچاق کالا و ارز به شعب ارجاع شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

حیدر میرزایی گفت: وظیفه ذاتی اداره کل تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات صنفی و برخورد با متخلفان است، اما به جهت رفاه بیشتر حال مردم با تشکیل گروه‌های گشت مشترک به همراهی ارگان‌های نظارتی در رصد بازار و شناسایی این متخلفان بازاری نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند.

وی گفت: در راستای نظارت‌ها از سطح بازار در ماه‌های آبان و آذر سالجاری با تشکیل ۱۶۲ گروه گشت مشترک در ۲ نوبت صبح و عصر از ۹۷۶ واحد صنفی بازدید و بازرسی به عمل آمد که از همین حیث در این بازرسی‌های به عمل آمده در بازه زمانی اشاره شده ۱۵۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و جهت اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون سه هزارو ۴۰ فقر پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز برای رسیدگی به شعب بدوی تعزیرات حکومتی ارجاع شده که از این تعداد سه هزار و ۲۶ فقره پرونده مختومه شده است.

وی گفت: در راستای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز از ابتدای سالجاری تاکنون میزان وصولی محکومیت‌های جزای نقدی در حق دولت توسط شعب این اداره کل حدود ۵۴۴ میلیارد و ۸۳۴ میلیون و ۷۲۸ هزار ریال بوده است.

میرزایی گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی از ابتدا تا پایان کمتر از ۲۰ روز بوده که این نیز یک رتبه برتر در سازمان تعزیرات حکومتی تلقی می‌شود.

وی گفت: از مردم شریف سیستان و بلوچستان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی شامل گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت‌گذاری و عدم رعایت موازین و مقررات بهداشتی با سامانه ۱۳۵ تماس گرفته و مطمئن باشند تعزیرات حکومتی همه روزه آماده رسیدگی به شکایات مردمی و برخورد بدون اغماض با متخلفان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار