معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: نیکوکاران پارسال ۱۴۵ میلیارد ریال برای مدارس استثنایی تجهیزات خریداری کردند که یک میلیارد ریال آن در خراسان شمالی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت:  نیکوکاران ۳۶۱ هزار تبلت به دانش آموزان استثنایی اهدا کردند.

حسینی گفت:در کشور ۳۵ هزار نیکوکار مدرسه ساز از سال ۷۰ به ساخت مدرسه و تجهیزات کمک کردند؛ بر این اساس هم اکنون ۳۰ درصد مدارس کشور توسط نیکوکاران ساخته شده است که ۷۰ درصد از فضا‌های آموزشی مورد استفاده آموزش و پرورش استثنایی نیز توسط این قشر ساخته شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین نیکوکاران در شرایط کرونایی، ۳۶۱ هزار تبلت در اجرای طرح"هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس" به دانش آموزان اهدا کردند.

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد معلولان در کشور‌های درحال توسعه زندگی می‌کنند گفت: هشت میلیون از جمعیت کشور را معلولین تشکیل می‌دهند.

حسینی گفت: در این روز باید به کل جامعه یادآوری کنیم که مثلث طلایی دسترسی پذیری است (حق معلولان است که در یک جامعه به صورت فراگیر دسترسی پذیری داشته باشند) نه مناسب سازی است این مثلث ضلع دیگرش عدالت گستری و فراگیر سازی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: مسوولان جذب ۱۵۰ هزار دانش آموز را در هزار و ۷۰۰ مدرسه به منظور دسترسی پذیری آموزش و عدالت آموزشی هدف گذاری کرده اند.

حسینی گفت: استان خراسان شمالی بیشترین پوشش تحصیلی پیش دبستانی در دوره سه ساله را با ۱۰۰ درصد پوشش داشته و همچنین بالاترین میزان سنجش نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود را در کشور به خود اختصاص داده است.

افزایش ۴۲ برابری هزینه ایاب و ذهاب کودکان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل و افت تحصیلی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه هزینه ایاب و ذهاب این کودکان ۴۲ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

حسینی گفت: تمامی ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی، پرورشی و آموزشی که دانش آموزان با نیاز ویژه خراسان شمالی پرداخت شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی  گفت: همچنین برای خرید تجهیزات آموزشی هوشمند که حدود ۱۱ میلیون تومان است برای دانش آموزان استثنایی این استان اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.