عوامل سریال تلویزیونی موج اول در یک نشست خبری توضیحاتی درباره این مجموعه دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه تلویزیونی «موج اول»  به روایت بحران کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان و نیرو‌های جهادی برای مقابله با این بیماری می‌پردازد.این سریال از هفته گذشته روی آنتن شبکه سه رفته است و در سه فصل تولید می‌شود که فصل اول را سید سجاد حسینی، فصل دوم محمد صادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی می‌کند.

به همین بهانه نشستی با حضور کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی فر بازیگران، سید سجاد حسینی کارگردان و سعید کمانی تهیه کننده سریال تلویزیونی «موج اول» در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار کردیم که عوامل این فیلم ضمن اشاره به چالش‌های ساخت این مجموعه تلویزیونی درباره کرونا به سوالات پاسخ دادند.

سعید کمانی، تهیه کننده سریال «موج اول» در ابتدا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره علی سلیمانی، هنرمند فقید سینما و تلویزیون با اعلام این که قصه‌ سریال تدریجا جذاب‌تر خواهد شد، گفت: ابتدا قرار بود این اثر، یک مینی سریال ۵ قسمتی باشد، اما با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به روایت حماسه‌های کادر درمان در دوران کرونا، بنا شد تا روایت گسترده‌تری از این اتفاقات صورت بگیرد و یک سریال چند فصلی را شاهد باشیم. آذر ۹۹ نگارش فیلمنامه شروع شد و شهریور امسال تولید سریال را آغار کردیم. پس از اتمام نگارش فیلم نامه بازنویسی را شروع کردیم و تا روز‌های آخر تولید درگیر بازنویسی بودیم. فصل اول سریال قصه قوی دارد و می‌توانیم در فصل‌های بعدی این بذر خوب را برداشت کنیم و مردم را با قصه درگیر کنیم. در فصل بعدی سریال به موضوع واکسیناسیون کرونا و ماجرا‌های مرتبط با آن وارد خواهیم شد.

کمانی با اعلام این که سریال «موج اول» قرار است از سه کارگردان جوان و متخصص استفاده کند ادامه داد: «رسالت خانه تولیدات جوان پرورش جوان‌های آینده دار در کارگردانی، تصویربرداری و نویسندگی است. خروجی کار ما امکان پخش از شبکه ۳ را داشته که این اتفاق بزرگی به حساب می‌آید. تلویزیون از لحاظ بودجه در مضیقه است.

وی افزود: برخی ۲۰ برابر ما هزینه می‌کنند، ولی ما با کمترین امکانات باید با بسیاری از سریال‌های پرهزینه رقابت کنیم. اگر اجازه دهند خانه تولیدات جوان ۱۰ سال فعالیت کند، به کمک جوانان کاربلد توانایی رقابت با بسیاری از این کار‌های پرهزینه را پیدا خواهد کرد. فصل اول سریال آقای حسینی کارگردان است. خانه تولیدات جوان قصد دارد از جوانان کاربلدی که کارگردانی کرده باشند، اما سریال نساخته باشند استفاده کند. توانستیم با استفاده از تیمی حرفه‌ای مشکل کمبود زمان را نیز برطرف کنیم.

«موج اول» 

سیدسجاد حسینی، کارگردان فصل اول سریال موج اول با انتقاد از خبرسازی‌های کذب برخی رسانه‌ها مبنی بر «سفارشی» بودن این اثر گفت: «هیچ کدام از مسئولین شبکه ۳ به ما نگفتند که چه کار بکنید و چه کار نکنید. حتی یک کلمه و یک سطر هم به دستور کسی در فیلمنامه گنجانده نشده است. تنها درخواست مدیریت شبکه سه از ما این بود که کار باکیفیت تولید کنیم. عده‌ای فکر می‌کنند که در صداوسیما پس از یک شستشوی مغزی به شما اجازه ساخت فیلم می‌دهند! در تلویزیون برخی چارچوب‌ها وجود دارد همان طور که در اسکار و هالیوود برخی ممیزی اعمال می‌شود. این اثر را منصفانه ببینند متوجه می‌شوید که این کار سفارشی نیست.

«موج اول» 

حسینی به برخی ابهامات درباره تقارن زمانی شروع کرونا در فیلم و واقعیت نیز این گونه پاسخ داد:کسانی که اتهام تحریف وقایع اوایل کرونا را به سریال می‌زنند بدانند که نمی‌توانستیم بنا برتقارن تاریخی شروع کرونا در ایران منتظر فصل زمستان بمانیم. هرچند سکانس اول نخستین قسمت موج اول به فرضی و نمایشی بودن تاریخ شروع، ترتیب و توالی کرونا در ایران اشاره می‌شود. کاراکتر اصلی قصه یعنی ابراهیم به ساختار‌های بوروکراتیک بی توجه است با نفوذی که دارد به نفع مردم عمل می‌کند. کرونا موضوع جذابی نیست، اما روابط انسانی تغییر یافته در دوران کرونا جذابیت دارد. این روابط انسانی در ادامه قصه بیشتر نمایان می‌شود. یک جنگی به اسم کرونا شروع می‌شود، یک نفر پیدا می‌شود و سعی می‌کند بقیه را بسیج کند و به دفاع از مردم در مقابل کرونا بپردازند.

حسینی درباره دو تن از بازیگران مشهور این سریال نیز افزود: «انتخاب آقای کوروش سلیمانی در کمال ناامیدی اتفاق افتاد. اولین روزی که جلوی دوربین رفتند آقای فهیم زاده گفتند که انتخاب ایشان خیلی درست بوده است. رویارویی من با آقای فخیم زاده نیز جالب بود، در حوزه بازیگری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی چندین برابر همه ما تجربه دارند، ولی ایشان به من گفتند که هر کاری صلاح بدانید انجام می‌دهم البته چالش‌هایی در کار داشتیم که نشانه حرفه‌ای گری است.»

کوروش سلیمانی بازیگر این سریال با اشاره به بکر بودن موضوع این کار گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این کار موضوع آن است. امثال موج اول که درباره یک رویدادی مثل کرونا اولین اثر را تولید می‌کنند خط شکن هستند و نیاز به نقد هم دارند. تاکنون با کارگردان کار اولی کار نکرده بودم، ولی پس از صحبت با کارگردان و تهیه‌کننده از نقش شاهمیری خوشم آمد.

«موج اول» 

وی ادامه داد: هیچ حس کمبود و برخورد نادرستی شاهد نبودیم و دوستی و رفاقت را در کار دیدیم. همچنین ترکیب بازیگران کاملا جدید است. درباره برخی سکانس‌ها ساعت‌ها با کارگردان بحث می‌کردیم که این امر نشان‌دهنده حرفه‌ای گری تیم است. کاراکتر خاکستری شاهمیری شخصیتی است که از مقامات پایین به مقامات عالی دست پیدا کرده و توانسته از جایگاه یک کارمند ساده به جایگاه مدیریت برسد. شاهمیری شخصیتی خانواده دار است که برای خانواده اش فداکاری می‌کند.

نیلوفر رجایی فر، بازیگر نقش نگار موج اول که بیشتر او را با نقش دختر داعشی سریال پایتخت ۵ در تلوزیون دیده ایم گفت: از همکاری تعریف خلاقیت و هوش آقای حسینی را شنیده بودم و پس از صحبت با ایشان برای کار در سریال موج اول به جمع بندی رسیدم. کاراکتر نگار شخصیتی آرام، مهربان، دل نازک و عاشق خدمت است که در یک خانواده متمول تربیت شده است. او درحالیکه موقعیت پزشک بودن را داشته، اما عاشق پرستاری است.

«موج اول» 

او همچنین درباره مشاوره گرفتن از پزشکان و پرستاران در فرایند ساخت این سریال افزود: «دائما سر کار پرستار و دکتر مشاور داشتیم. تمام سکانس‌ها و پلان‌ها را پزشک مشاور تایید می‌کردند. همچنین کارگردان شخصاً در بخش آی سی یو کرونایی‌ها حضور پیدا کردند. بنا شد در دوران اوج گرفتن کرونای دلتا از یک بیمارستان دیدار کنم. فضا خیلی عجیب و غریب بود. همه پرستار‌ها مشغول به کار بودند، بیرون بیمارستان افراد زیادی عزادار شده بودند و ترسیدم از داخل بیمارستان دیدار کنم، چون کرونا گرفتن من مساوی با تعطیل شدن کل پروژه بود.

 
گزارش از الهام قبادی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسباشی
۲۳:۵۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
برخی عوامل لاییک مشغول در بخش فیلم وسینما تلاش دارند که ارزشهای انقلاب اسلامی را ضد ارزش جلوه داده وچرندیات وحملات علیه اسلام وضدیت با نظام اسلامی را ارزش معرفی کنند .مسولان فرهنگی وظیفه دارند با این افراد برخورد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
به عنوان کسی که از ابتدای کرونا در بخش بهداشت مشغول بودم معتقدم که با واقعیت خیلی فاصله داره. ضمناً هیچ اثری از نیروهای بهداشتی تو این سریال نیست. فقط شدن نیروهای جهادی و اون شخصیت اصلی و مشکل گشای داستان هم معلوم نیست از کجا اومده... یه سوپرمن مثل ایشون بیاد مشکلات مملکت رو همینطوری حل کنه کرونا هم در کنارش حل میشه.
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
تا يكى سريالى درست مى كنه فورا ميگن سفارشى خوب باشه از خارج كه نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
یکی این سریال و یکی هم سریال خط مقدم، دوتا موضوع خوب رو که میشد ازش کارهای خیلی خوبی ساخت رو داغون کردند! حیف اون پولی که خرج شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
قسمت اولشو دیدم فهمیدم فیلم بی ارزشیه حیف یک ریال هزینه برا فیلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بابا بس کنید هرکس میزنه ایمن شد تمام چرا دارید زور میگید واکسن زوری....چرا واسه حاج قاسم یا مدافعان حرم فیلم نساختین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مگه سفارشی کار کردن بده یکی به سفارش خدا کار میکنه یکی به سفارش شیطان یکی به سفارش اون ور اب یکی بسفارش مردم ویا دولت خودش هرکسی هر کاری میکنه به سفارش یک فکر و اندیشه ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۳۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
دو سه قسمت سریال را دیدم . به نظر من فیلمنامه و بازی بسیاری از بازیگران خیلی سطحی و با عجله انجام شده و سریالی نیست که بخواهم برایش وقت صرف کنم.
آخرین اخبار