فرماندار کوهرنگ گفت: صعب‌العبور بودن برخی روستا‌های این شهرستان بازسازی مناطق زلزله‌زده را سخت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ با اشاره به بازسازی خانه‌های زلزله‌زده در پی زلزله اخیر کوهرنگ گفت : در بحث جاده‌های دسترسی به مناطق صعب‌العبور مشکلاتی وجود دارد، همچنین سردی هوا کار بازسازی را سخت کرده است، اما تا بارش برف امکان انجام کار وجود دارد.

او با اشاره به خسارات ایجاد شده پس از وقوع زمین‌لرزه اخیر در شهرستان کوهرنگ گفت : مراحل اولیه امداد و نجات، شناسایی، تامین اعتبار و اسکان موقت افراد انجام شده است.


بیشتر بخوانید


زمانپور گفت : کار تخریب و بازسازی در حال انجام است و ساخت بعضی از ساختمان‌ها تا سقف پیشرفت دارد، ستادبازسازی نیز در بخش مرکزی، بازفت و دوآب‌صمصامی مستقر شده و بانک‌ها در حال پرداخت تسهیلات، کمک و بلاعوض‌ها به مردم هستند.

او  گفت : استان‌های دیگر در تامین مصالح ساختمانی و دستگاه‌هایی مانند لودر و کامیون به مناطق زلزله‌زده کمک کردند و مصالحی نظیر سیمان، ماسه و میلگرد در اختیار افراد در محل کار قرار گرفته است.

زمانپور با اشاره به بازدید میدانی مسئولان کشوری و استاندار از مناطق زلزله زده گفت: مسائل و مشکلات با مسئولان مطرح و مصوبات و اقدامات لازم انجام شده است.

او گفت : تاکنون ۱۰۰ اسکلت فلزی آماده به مناطق زلزله زده ارسال شده که در حال نصب هستند و ۵۰۰ اسکلت فلزی جدید نیز به این تعداد اضافه می‌شود، همچنین کار ساخت و ساز برای افرادی که از مصالح دیگر مانند تیرچه و بلوک و سقف و ستون استفاده می‌کنند هم در حال انجام است.

زمانپور گفت: در مرحله اول ۴۹۶ تخریب و بازسازی باید انجام می‌شد که در حال انجام است.

او با اشاره به مشکلات مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: مسائل و مشکلات مربوط به تامین مصالح و موانع قانونی در بحث مجوزات پروانه ساخت و زمین‌ها و اراضی ملی با جلسات حل شد، اما در بحث جاده‌های دسترسی به مناطق صعب‌العبور مشکلاتی وجود دارد.

زمانپور با اشاره به اینکه برنامه اسکان مردم مناطق زلزله زده ۴ ماهه است  گفت: با وجود سردی هوا کار سخت شده، اما فعلا امکان انجام کار وجود دارد با بارش برف ممکن است کار متوقف شده و پیشرفت کار بستگی به وضعیت هوا دارد.

او گفت: اگر مردم ساختمان‌های ۶۰ تا ۸۰ متری بنیاد مسکن را بپسندند سیستم بازسازی کار را انجام می‌دهد، اما اگر خواستار احداث ساختمان با زیربنای بیشتر باشند یک تفاهم نامه نوشته و مابقی هزینه توسط مردم پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.