حدود ۳ هزار معلول و نابینا در مهاباد نیازمند رسیدگی هستند

رئیس اداره بهزیستی مهاباد گفت: درحال حاضر حدود ۳ هزار معلول و نابینا در این شهرستان نیازمند رسیدگی و امکانات ویژه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهران یوسفی رئیس اداره بهزیستی مهاباد گفت: بررسی‌های انجام‌شده و بازدید‌های میدانی کارشناسان کمیته مناسب‌سازی شهرستان مشخص کرد که اداراتی مانند منابع طبیعی، پست، فرهنگ و ارشاد، بنیاد شهید، آبفای روستایی و همچنین ساختمان فرمانداری و شهرداری دارای ایرادات و نواقصی هستند که تردد معلولان و سالمندان را به این اماکن دشوار و یا غیرممکن کرده است.

یوسفی با بیان اینکه بخش عمده پارک‌های مهاباد برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب سازی نشده، افزود: با توجه به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر تبدیل جامعه ایران به جامعه‌ای سالمند، مناسب‌سازی فضای شهری و مبلمان آن برای سالمندان انجام نشده و باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: هر اداره و بانکی که اقدام به مناسب سازی ساختمان خود می‌کند باید قبل از اقدام با کارشناسان بهزیستی برای نحوه مناسب سازی مشاوره بگیرد.

یوسفی اضافه کرد: آماده‌سازی پیاده‌رو‌ها برای تردد راحت معلولان و اصلاح معابر جزو وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر است و هرچند در خصوص مناسب‌سازی تاکنون در شهر مهاباد اقداماتی صورت گرفته، ولی کار‌هایی که انجام شده، کافی نیست و کماکان افراد سالمند و معلول برای تردد با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وی گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا معیشت معلولان را با مشکلات زیادی مواجه کرده، اما معلولان شهرستان مهاباد خواسته‌ای فراتر از قانون ندارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.