بیشتر طرح‌های پژوهشی استان اردبیل عملیاتی شد

مدیر آموزش و پژوهش استان اردبیل گفت: بیشتر طرح‌های پژوهشی اجرا شده در این استان کاربردی بوده و عملیاتی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سلیم قاسمی، مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تنها برخی از طرح‌های کتابخانه‌ای و غیرقابل اجرا بوده اما نمونه موفق طرح‌های پژوهشی کاربردی تولید بذر از گونه مقاوم در برابر سرما و تنش‌های آبی بود که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

او با اشاره به ناچیز بودن اعتبارات افزود: سال ۱۳۹۹ اعتبارات حوزه پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها یک درصد اعتبارات جاری را شامل می‌شد و در مجموع ۲۴ دستگاه استانی یک درصد منابع پژوهشی داشتند و برخی دستگاه‌های دارای اعتبار ملی از منابع بیشتری برخوردار بودند.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: بر این اساس پارسال ۴۴ طرح پژوهشی در استان تصویب شد و امسال هم از بین ۱۲۴ طرح، تعداد ۷۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفت تا تعدادی از آنها به تصویب نهایی برسد.

او امسال یک درصد اعتبارات پژوهشی استان را هشت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: چهار میلیارد ریال از این رقم بدهی سال‌های گذشته است که تلاش می‌شود پرداخت آن در اولویت قرار گیرد.

قاسمی با اشاره به استفاده از اعتبار سال آینده، افزود: قرار بود از سال ۱۴۰۰ با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل از سرجمع اعتبارات، منابع برداشته شود تا در کنار پرداخت بدهی سال‌های گذشته، فراخوان و ارسال طرح‌های پژوهشی جدید به دبیرخانه به انجام برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.