رئیس جریان ملی حکمت و رئیس سابق پارلمان عراق بر لزوم انعطاف گروه‌های سیاسی مختلف برای حل بحران کشور تاکید کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه رووداو، عمار الحکیم، رئیس جریان ملی حکمت و محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق تاکید کردند بحران سیاسی فراروی عراق مسئله‌ای جدا از بحران‌های سابق نیست و اگر طرف‌ها منافع عمومی کشور را در اولویت قرار دهند، امکان حل آن وجود دارد.

دفتر رهبر جریان حکمت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد الحکیم یکشنبه شب میزبان هیئتی از ائتلاف تقدم به ریاست الحلبوسی بود.  دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق و راه‌های برون رفت از بحران سیاسی کنونی و وظایف گروه‌های سیاسی برای پایان دادن به این بحران بحث و گفتگو کردند.

عمار الحکیم و محمد الحلبوسی با تاکید بر لزوم حفظ توازن کشور در همه عرصه ها، گفتند «در صورتی که همگان فرهنگ کوتاه آمدن برای عراق را داشته باشند، منافع عمومی را در اولویت قرار دهند و میانه روی را اتخاذ کنند، امکان حل این بحران وجود دارد و با بحران‌های سابق کشور تفاوت ندارد.»

الحکیم و الحلبوسی خواستار رعایت حق معترضان به نتایج انتخابات از طریق بررسی جدی شکایت‌ها از جانب دادگاه فدرال شدند و تاکید کردند «دولت آینده با ماموریت‌های مهمی از جمله تامین فرصت‌های شغلی و ارائه خدمات مواجه است و باید به حل مشکلاتی بپردازد که بار بزرگی بر دوش نظام سیاسی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار