بازیگر سریال «نون خ»گفت: حضور بازیگران بومی در سریال‌های محلی یک فرصت است و بازیگران بومی در این آثار فرصتی برای ارائه توانایی‌های خود پیدا می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شقایق فتاحی از فصل دوم «نون خ» به بازیگران این سریال اضافه شد در قالب نقش نرگس، همسر معلم روستا. فتاحی اصلیتی کرمانشاهی دارد، اما در تهران ساکن است و پیش از سریال «نون خ» تجربه بازی در فیلم‌های «قدمگاه» و «دنیا+ من» را داشته است.

او البته کارگردانی خوانده و دستی بر آتش ساخت فیلم‌های کوتاه هم دارد. فتاحی می‌گوید از آنجا که نقشش در سریال «نون خ» چندان پررنگ نبوده است در ابتدا امید نداشته که بازی اش در این سریال آنچنان که باید و شاید دیده شود، اما پس از پخش «نون خ» علاوه بر بازخورد خوب از سوی مردم، با پیشنهادات مناسب کاری هم مواجه شده است. این بازیگر جوان ساخت سریال‌هایی مانند «نون خ» را در معرفی بازیگران جوان استانی بسیار موثر می‌داند.

فتاحی علت اصلی جذابیت «نون خ» را پرداخت درست این سریال به فرهنگ قوم کرد ذکر و تاکید می‌کند که مردم سراسر ایران سریال سعید آقاخانی را تماشا می‌کرده اند. او ضمن یادآوری این نکته که همکاری با آقاخانی و فرجی (کارگردان و تهیه کننده سریال) بسیار لذت بخش بوده است اظهار امیدواری می‌کند که حضورش در فصل چهارم «نون خ» هم ادامه داشته باشد.

شبکه آی فیلم این شب‌ها سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی را روی آنتن خود دارد. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با شقایق فتاحی بازیگر نقش نرگس در این اثر نمایشی جذاب و پر مخاطب. سعید آقاخانی، علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، پاشا جمالی، کاظم نوربخش، فریده سپاه منصور، صهبا شرافتی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند و سیدعلی صالحی دیگر بازیگران این سریال هستند.

چگونه شد که به بازیگران سریال «نون خ» ملحق شدید؟

از طرف آقای آقاخانی به کار دعوت شدم. قبلاً در سر یک پروژه کاری با ایشان آشنایی داشتم. رفتم دفترشان و تست دادم و خوشبختانه پذیرفته شدم.

شما در این سریال نقش نرگس را برعهده دارید که همسر معلم روستاست. درباره نقشتان و جذابیت هایش توضیح می‌دهید.

البته نقش نرگس خیلی پررنگ نبود. او همسر معلم روستا بود و با وجودی که سعی می‌کرد یک زن امروزی و متجدد باشد، اما همچنان به یکسری خرافه‌ها اعتقاد داشت و هنوز نتوانسته بود باور‌های قدیمی اش را رها کند. با این که این نقش خیلی در قصه پررنگ نبود، اما به واسطه حضور در بین یک سری بازیگران توانا، در حد راضی کننده دیده شد و خوشحالم که این نقش را بازی کردم.

به نظرتان سریال «نون خ» چقدر در دیده شدن بازیگران جوان و مستعد استانی سهم داشت؟

خیلی تاثیرگذار بود و فرصت خوبی برای بازیگران بومی به حساب می‌آمد. خوشبختانه بسیاری از بازیگران بومی استان به واسطه سریال «نون خ» شناخته شدند.

همبازی شدن با بازیگران مجربی مثل حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، میرطاهر مظلومی و خود آقای آقاخانی چقدر برایتان جذابیت داشت؟

تجربه بی نظیری بود، به خصوص همکاری با آقای آقاخانی که کارگردان سریال هم بود. از این همکاری خیلی لذت بردم.

سریال «نون خ» در هر ۳ فصل با استقبال مخاطبان مواجه شد. چه نقاط قوتی را برای این سریال متصور هستید که باعث اقبال بینندگان به هر سه فصل آن شد؟

دلیل اصلی اش به نشان دادن فرهنگ یک قومیت برمی گردد. در این سریال فرهنگ مهمان نوازی و اتحاد کرد‌ها نشان داده می‌شود. البته خودم ابتدا تصور می‌کردم که سریال بیشتر با استقبال مردم در استان‌های کردستان و کرمانشاه مواجه شود، اما دیدم که تمام مردم ایران آن را دوست دارند و تماشا می‌کنند. حتی دوستانی در تهران دارم که پیگیر دیدن سریال بودند.

چه مدت درگیر بازی در سریال «نون خ» بودید؟

من از فصل دوم به سریال اضافه شدم. در تصویربرداری فصل دوم به خاطر کرونا یک ماهی وقفه افتاد و در مجموع، پنج ماه درگیر این فصل بودم. بازی ام در فصل سوم هم تقریباً سه ماه طول کشید.

خودتان اهل کرمانشاه هستید؟

در تهران زندگی می‌کنم، اما اصلیتم برای کرمانشاه است.

پس برای گرفتن لهجه مشکلی نداشتید؟

نه خوشبختانه مشکلی نداشتم. به لهجه کردی مسلط هستم.

سریال‌هایی نظیر «نون خ» باعث معرفی و شناخته شدن بازیگران جوانش شد و این مجموعه را می‌توان به نوعی سکوی پرتاب برای آن‌ها دانست. این اتفاق برای شما هم افتاد و آن طور که خودتان انتظار داشتید پیشنهاد‌های جذاب و جدید دریافت کردید؟

بله، قطعاً. خدا را شکر. با این که ابتدا تصور می‌کردم نقشم آن چنان دیده نشود، اما اتفاقاً خیلی خوب دیده شد و پیشنهادات خوبی پس از این سریال داشتم. فکر می‌کنم این اتفاق برای بیشتر بازیگران سریال افتاد.

دوست دارید در سری چهارم سریال هم حضور داشته باشید؟

بله، خیلی دوست دارم. کار کردن با آقایان آقاخانی و فرجی واقعا لذت بخش است. کار کردن با این گروه برایم خیلی عالی بود و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.

بازخورد مخاطبان سریال چگونه بود؟ چقدر درباره نقش خودتان صحبت می‌کردند؟

دوستان و فامیل و آشنایان که سریال را خیلی دوست داشتند. مردم هم سریال را می‌دیدند و استقبال می‌کردند. در مجموع، نظرات نسبت به «نون خ» مثبت بود.

مخاطب شبکه آی فیلم هستید؟

بله آی فیلم را می‌بینم. سریال‌هایی را که مردم دوست دارند بازپخش می‌کند. خودم دوست دارم فیلم‌ها و سریال‌های محبوبم را دوباره تماشا کنم و از دیدنشان لذت می‌برم. آی فیلم این فرصت را برای همه فراهم کرده است. به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا که اغلب مردم خانه نشین شده اند، دیدن سریال‌های قدیمی فرصت مناسبی است برای وقت گذرانی.

خودتان بازپخش سریال «نون خ» را تماشا می‌کنید؟

نه متاسفانه، خیلی فرصت نکرده ام. این روز‌ها مشغله زیاد دارم، اما خبر دارم که این سریال در حال پخش است و به فصل دوم رسیده.

این روز‌ها چه می‌کنید و مشغول چه کاری هستید؟

برای چند کار قرارداد دارم که تصویربرداری یکی از آن‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود. البته از آنجایی که رشته اصلی ام کارگردانی است پیگیر ساخت یک فیلم کوتاه هم هستم و فعلاً در مرحله پیش تولید قرار داریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۹:۱۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
خداوکیلی بازیگران را دعوت می کنند